Phan áprilisban lett 30 éves, egyébként egy vietnami-amerikai sminkes, aki a Lancôme márka szóvivője volt, és emellett az IQQU, bőrápolással foglalkozó márka megalkotója és tulajdonosa. Visszatérésének súlyát jól mutatja, hogy az erről készült kisfilmet egy hét alatt 7,7 millióan nézték meg – legutóbbi, tavaly júliusi feltöltését pedig “csak” 1,6 millióan.
Phan elmesélte, hogy édesanyja egy szépségszalonban dolgozott, és emlékszik arra is, hogy amikor azt mondta neki, ő is ugyanazt akarja majd csinálni, ha felnőtt lesz, az anya lebeszélte,
Cserébe azt tanácsolta, legyen orvos, amivel pénzt kereshet, és attól majd boldog lesz. Emiatt az egész fiatalságát azzal töltötte, hogy az édesanyja álmait követte. A szülei szinte minden este veszekedtek, és mindig pénzről volt szó. Az utolsó középiskolában töltött év végén eljött az egyetemi jelentkezés időszaka, ő pedig kétségbeesett:
Ő mégis egy művészeti iskolába jelentkezett, ahol az első napon minden hallgató laptopot kapott. Phan akkor fedezte fel a Youtube-ot, amit azután kezdett el használni, hogy egy szépség-tanácsadói állásinterjú után nem keresték többet. Az első videója a mindennapi sminkrutinját mutatta be – semmi szokatlant, ehhez képest rengetegen megnézték. Akkoriban nem sokan éltek a Youtube-ból, de amint lehetősége nyílt rá, bele is vágott, így ott tudta hagyni a részmunkaidős állását. Annyira bejött neki az egész, hogy egyre több pénzt tudott félretenni, amivel elsősorban a családját támogatta.
Egyre több lehetőséget kapott, emiatt pedig el is kellett költöznie: a floridai családi házat egy kaliforniaira cserélte.
A siker íze olyan volt, mint a drog. Nem volt elég belőle. Arra jöttem rá, hogy minél többet dolgozom, annál sikeresebb leszek.
A dolgok annyira átfordultak a másik oldalukra, hogy azt vette észre, ő maga is egy termék lett, ami mosolyogva reklámoz más termékeket.
Aki a videókban voltam, és aki a való életben, ismeretlenek lettek egymás számára
– tette hozzá. Phan szerint a pénz a legrosszabbat hozza ki az emberekből, és ez alól ő sem volt kivétel. Elmondta, a saját hiúságának a rabja lett, aki soha nem volt elégedett azzal, ahogy éppen kinézett. Bár az Instagram-posztjai tökéletesen mutattak, csak azt az életet mutatták, amit ő maga összeállított és szeretett volna magának, nem azt, amit valóban birtokolt.
A hullámok összecsaptak a feje felett, és egyre több bírósági ügye volt amiatt, mert az emberek egy-egy szeletet akartak a vagyonából – ez majdnem tönkre is tette. Idővel egyre inkább elszakadt a családjától, a barátaitól és a nézőitől is. Azt akarta, hogy elfelejtsék, így egyre kevesebbet posztolt. A pénzéből időt vásárolt magának: időt, hogy megtalálja és ne elveszítse magát.
Arra is rájött, hogy
igazából soha nem a boldogságot kereste, hanem az igazságot.
A videó végén az is kiderült, hogy min dolgozott az elmúlt egy évben: egy új márkán, ami itt érhető el.