Azt hihetnénk, 2017-ben már senki sem próbálkozik a nőket lealacsonyító, pornófilmekre emlékeztető reklámokkal, mert belátja, még akkor sem éri meg, ha a botrány miatt újra a középpontba kerülhet a cége, de úgy tűnik, az Yves Saint Laurent szakijai máshogy látják a kérdést. Ez derül ki legutóbbi kampányfotóikból, melyek nem attól botrányosak, mert olyan sokat mutatnak, hanem mert kimondottan lealacsonyító beállításokban mutatja a nőket – írja a The Fashion Law. A képek miatt nagyon gyorsan botrány lett, főleg Facebookon és Twitteren söpört végig a népharag.
A francia reklámfelügyelet, az ARPP közlése szerint a legtöbb panasz amiatt érkezett az YSL Idol Preview elnevezésű kampányára, mert sokan úgy érezték a képek szexuális erőszakra biztatják a nézőt. A szervezet vezetője, Stephane Martin az AFP-nek úgy nyilatkozott, a márka kétségtelenül megsértette a Franciaországban elfogadott szakmai kódex előírását, mely szerint a reklámokban tilos lealacsonyító, megalázó helyzetben ábrázolni embereket, így joggal kötelezhetik az YSL-t a kampány visszavonására.
A kampányt az Yves Saint Laurent házon belül készítette, Martin szerint talán nem is voltak tudatában, milyen káros, amit csinálnak.
A divatreklámok területén már egy évtizeddel ezelőtt is voltak ilyen ‘pornósikkes’ próbálkozások, erre most itt van megint, és ez nem elfogadható. Nem vagyok biztos benne, hogy a [Saint Laurent] női vásárlói azonosulni vágynának ezekkel a képekkel
– mondta Martin.
A vezetése alatt álló ARPP-ben pénteken hoznak végleges döntést a reklámkampány sorsáról.