Bár dél-koreai márka például a Samsung, az LG, vagy a Hyundai is, kétségtelen, hogy a távol-keleti ország legsikeresebb exportterméke Psy Gangnam Style című száma, ami internettörténelmet írva, először, és sokáig egyedül ért el milliárdos nézettséget a Youtube-on.
Csoda-e, hogy a megismételhetetlen sikernek szobrot emelnek, méghozzá a dalt ihlető szöuli városrészben Gangnam-ben. A fém emlékmű két keresztbetett kart ábrázol majd, ami a szán klipjének híres, lovaglómozgást imitáló táncát jelképezi – írja a BBC.
A szobor a klip egyik helyszíne, a COEX bevásárlóközpont előtt áll majd. Park Hee-Soo, Gangnam turisztikáért felelős vezetője reméli, hogy a szobor igazi turistalátványosság lesz majd, ahol a látogatók tömegei fognak majd fényképezkedni, és táncolni.
Psy 2012-ben vette fel a Gangnam Style-t. Július 15-én töltötték fel a klipjét a Youtube-ra, november 24-én, már ez volt a legnézettebb videó az oldalon, decemberre pedig elsőként elérte az egymilliárdos nézőszámot, tavaly év végén pedig kiakasztotta a Youtube 32 bites számlálóját, ami 2.147.483.647 megtekintésig tudta regisztrálni a nézettséget. A portál a Gangnam Style miatt volt kénytelen 64 bites számlálóra váltani, azóta 9.223.372.036.854.775.808 a limit.