A felmérést Magyarországon 1900 banki kapcsolattal rendelkező körében végezték el 2012 végén, a kutatás a 18-65 éves városi lakosságra nézve reprezentatív.
A felmérésből az is kiderült, hogy a 18-34 éves korosztály más területeken is szeretné használni a fizetőeszközt, elvárás az egyérintéses funkció, és emellett nyitottak a mobilfizetésre is.
Kiderült, hogy a számlacsomagok választásakor az is fontos tényező lehet a fiatalok számára, hogy van-e bankkártya-használati költség. Míg 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, addig 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt.
Két évvel ezelőtt a fiatalok 48 százaléka a márkákhoz való kötődés szerint választott bankkártyát, 2012-ben viszont már csak 38 százaléka. Ez is azt jelzi, hogy az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.
A 18-34 éves korosztály csaknem harmada tudta, hogy külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a bankkártyahasználat, mint a készpénzzel történő fizetés, így egyre többen fizetnek külföldön kártyával a nagyobb összegű valuta váltása helyett – írta közleményében a MasterCard.