A Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint a magyar munkavállalók több mint 70 százalékának van internet-hozzáférése a munkahelyén. Egyharmaduk pedig rendelkezik saját okostelefonnal is, amelyen bármikor meg tudja nézni az e-mailjeit.
A felmérés szerint az elektronikus kapcsolattartás terjedése a munka és a magánélet közötti határ elmosódásához vezet: az összes magyar válaszadó 88 százaléka a munkaidején kívül is kap hivatalos e-maileket és hívásokat, 74 százalékukat pedig a szabadságuk alatt is keresik hasonló ügyekben.
Magyarországon különösen a férfiak számára nehéz a szakmai és a magánélet szétválasztása: míg az erősebb nem képviselőinek 63 százaléka foglalkozik a munkájával a szabadidejében is, a nőknek csak 57 százaléka hajlandó erre. A felmérés szerint ez azért is van így, mert a férfiaktól gyakrabban várják el, hogy folyamatosan elérhetőek legyenek, 44 százalékuknak kell azonnal reagálnia a megkeresésekre, míg a hölgyeknek csak 30 százaléka nyilatkozott így. Részben ezzel állhat összefüggésben az, hogy a férfiaknak nagyobb arányban biztosítanak okostelefont a munkáltatók, ugyanakkor a munkahelyi internetelérés tekintetében már a hölgyeknek van előnyük Magyarországon.
A nemzetközi felmérés kimutatta azt is, hogy az ázsiai országokban élők többsége úgy érzi, azonnal reagálnia kell az e-mailekre és telefonokra, ha nem akarja elveszíteni a fonalat, miközben például az indiaiak háromnegyede naponta több információt kap, mint amennyit fel tud dolgozni.
A kutatás szerint Magyarországon ez még jellemző: a többség még tudja kezelni az információáradatot, és csak a megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a folyamatosan érkező hívások és e-mailek megzavarják a munkáját. Harmincöt százalékuk válaszolta, hogy időnként szándékosan figyelmen kívül hagyja a beérkező üzeneteket, a többség azonban nem tartja fontosnak, hogy azonnal reagáljon a megkeresésekre.
A Randstad Workmonitor egy 32 országra kiterjedő felmérés, amely elsősorban a munkavállalói attitűdöket vizsgálja. A negyedévente végzett kutatás a globális és helyi trendek mellett egy-egy speciális témakört is vizsgál. A felmérés során Magyarországon összesen 3645, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozó, 18-65 éves munkavállaló válaszolt a kérdésekre.