A legnagyobb adományozó 50 millió forint értékben ajánlott fel tartósélelmiszereket és számítógépeket. Vasárnap estig csaknem 20 ezren személyesen látogattak el a Mikulásgyárba.
Zsolnai Endre, a Mikulásgyár tulajdonosa elmondta: a kutatások szerint a Magyarországon működő vállalkozások több mint fele költ a társadalmi felelősségvállaláshoz kötődő célokra. A 20 fő feletti hazai vállalkozások már évek óta 330 milliárd forintnál is többet fordítanak ilyen célokra. A probléma szerinte az, hogy ennek az összegnek a háromnegyedét belső célokra, döntően az alkalmazottak juttatására fordítják a cégek. Ráadásul azt, hogy mennyit fordítanak egy-egy területre nem a társadalmi probléma súlyossága, hanem az adóalap-csökkentés lehetősége szabja meg.
A közlemény szerint Magyarországon a népesség 12-13 százaléka, a gyermekek csaknem ötöde számít szegénynek. A felmérések szerint 20-25 ezren rendszeresen éheznek, és körülbelül 380 ezerre tehető az alultáplált, elégtelenül étkező gyermekek száma.