A szerencsétlenségben 44-en haltak meg, köztük egy ismert orosz jégkorong csapat játékosai.
Andrej Szolomencev kapitánynak az adott géptípus vezetésére feljogosító engedélye hamis volt, az egyetlen hiteles irata az egészségügyi alkalmasságát igazoló igazolványa volt – írta a lap a bűnügyi nyomozásokkal megbízott legfőbb orosz szerv, a Szövetségi Nyomozó Bizottság egyik illetékesére hivatkozva.
A pilóta képesítését igazoló dokumentáció egyebek mellett olyan képzéseken alapszik, amelyeken a pilóta nem vett részt, mert az adott időben menetrend szerinti járatokon teljesített szolgálatot – közölte a nevének elhallgatását kérő nyomozó.
Fotó: Europress fotóügynökség
A gépet üzemeltető Yak-Service cég soha nem elemezte az adatrögzítő berendezések által a pilóták korábbi repülése során rögzített adatokat, holott a hatályos szabályozás értelmében ez kötelessége lett volna. Márpedig a nyomozás során felkért szakértők megállapították, hogy a felvételek tanúsága szerint a két pilóta korábbi repülései során “súlyos hibákat” követett el.
A Kommerszant állítása szerint a nyomozás során nem bizonyosodott be a Légiközlekedési Kormánybizottság korábbi vizsgálatának eredménye, amely szerint a legénység “tévedésből fékezett a felszálláskor”.
A lap úgy tudja, hogy a baleset miatt indított bűnvádi eljárás egyetlen gyanúsítottja a Yak-Service legénységének kiképzéséért felelős vezető.
A háromszoros orosz bajnok jaroszlavli Lokomotiv jégkorong csapatát – közöttük több világsztárt – szállító 18 éves Jak-42 2011. szeptember 7-i balesete nagy visszhangot váltott ki.
A Szövetségi Nyomozó Bizottság elsődleges feltevése szerint műszaki, illetve pilótahiba okozhatta a szerencsétlenséget. Dmitrij Medvegyev akkori orosz elnök elrendelte a légitársaságok ellenőrzését és legmegbízhatatlanabbnak tűnő cégek bezárását.