A Forma-1 vezetői azt fontolgatják, hogy csak a futamokon engedélyezik az állítható hátsó szárny, azaz a DRS használatát, ami a konstruktőri és az egyéni versenyben is élen álló Red Bullt sújtaná leginkább.
A német Auto Motor und Sport elemezte a napokban a Red Bull titkos fegyverét, a DRS-t, rámutatva, hogy az állítható hátsó szárny hatékonysága miatt is dominálja az idei évet az osztrák csapat. Példaként hozták fel a legutóbbi, Belga Nagydíjat, ahol a sprintfutam miatt két időmérőt is rendeztek, mindkettőt felszáradó pályán, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) biztonsági okokból csak az egyiken engedélyezte a DRS használatát.
A DRS-sel a Ferrari is látványos jobb tempóra volt képes, míg az összehasonlításból kiderül, hogy a Mercedesnek még van mit dolgoznia a területen. Lewis Hamilton autója ugyanis csak 13,2 km/h-val volt képesebb jobb teljesítményre.
Az Auto Motor und Sport a cikk végén megjegyzi, azok a pályák, ahol három DRS-zóna van, egy hosszabb egyenes, mind a Red Bull kezére játszanak. Míg például a Hungaroringen, ahol rövidebbek a szakaszok, Max Verstappen elveszítette a pole-ért zajló küzdelmet – a futamot azért megnyerte. És ezen a ponton jegyzi meg a cikk, hogy a Red Bullt érintheti a legérzékenyebben, ha megvalósul az az ötlet, hogy a DRS használatát csak a futamokon engedélyezzék, de pontos dátumot nem írnak.
A Red Bull nyomasztó fölényben van 2023-ban, az időmérőn csak két alkalommal sikerült legyőzni a versenyzőit, miközben Max Verstappen vagy Sergio Pérez nyert csak idén futamot. A kétszeres világbajnok holland már tíz nagydíjgyőzelemnél jár 2023-ban, már most 125 pont az előnye.