Kedden sajtótájékoztatón is megerősítették, ami napokkal ezelőtt a Magyar Közlönyben is megjelent, miszerint a kormány támogatja a mogyoródi Hungaroring tervezett fejlesztési munkálatainak megvalósulását, így az előzetes tervek szerint a 2026-os Forma-1-es Magyar Nagydíjat már a teljesen megújult létesítményben rendezik.
Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár kiemelte, Magyarországnak 2026-ig van érvényes szerződése Forma-1-es futam megrendezésére a Hungaroringen (a közlönyből kiderült, hogy 50 millió dollár, mintegy 17 milliárd forint lesz jövőre a rendezési költség), és
Újságírói kérdésre válaszolva úgy fogalmazott, 2024 őszén elindulhat az érdemi kivitelezés, a 2025-ös Magyar Nagydíjat egyfajta átmeneti állapotban kell majd megrendezni, 2026-ban pedig már a felújított létesítmény adhat otthont a magyar F1-es versenynek, írja az MTI.
Az államtitkár hozzátette, a legfrissebb kormánydöntés értelmében a Hungaroring tulajdonosi joggyakorlása az államtitkárság háttérintézményeként működő Nemzeti Sportügynökséghez került.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a közművek állapota és az infrastruktúra egyáltalán nem felel meg a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) követelményeinek.
Úgy érzem, hogy a fejlesztésekkel együtt eljutunk egy olyan, gyorsabb és modernebb működési formáig is, amely kompatibilisebb a Forma-1 felgyorsult világával
– mondta, hozzátéve, hogy 2010-ben nehéz körülmények között vették át a létesítmény irányítását, de az elmúlt 12 évből 11 alkalommal nyereséggel zártak, az idén pedig egymilliárd forint feletti nyereségre lehet számítani.
„A közműfejlesztés, ami mindennek az alapját jelenti, már elindult, az új vezetékrendszer pedig körülbelül 40-50 évig el tudja majd látni a Hungaroringen jelentkező igényeket” – jelentette ki Gyulay Zsolt.
„Ha a következő hosszabbításról is sikeresen meg tudunk állapodni, akkor a 2032-ig szóló időszakon túl benne lesz a megállapodásban egy további ötéves opciós lehetőség, amelyet majd természetesen újra kell tárgyalni. Ezzel ugyanakkor Európában nekünk lesz a leghosszabb érvényes szerződésünk, de világszinten sem állunk majd rosszul” – fogalmazott Gyulay Zsolt.
Elmondta, hogy a tervezett fejlesztés során
- a paddockban található főépület,
- a mögötte elhelyezkedő, úgynevezett depo,
- valamint a célegyenesben lévő fedett lelátó és a főbejárati porta épül újjá.
Vizsgálják annak a lehetőségét,