Egyetlen sportlap sem túlzott, amikor arról írt a Forma-1 Francia Nagydíja kapcsán, hogy akár Charles Leclerc világbajnoki győzelmébe is kerülhet a kiesése. A Ferrari pole-ból induló monacói versenyzője jól kapta el a rajtot, magabiztosan maga mögött tudta tartani Max Verstappent, ám aztán ártalmatlan helyzetben nagyot hibázott, megpördült alatta az autó, ami aztán orral a gumifalba csapódott.
Leclerc a versenyt követően magára vállalta a felelősséget, és azóta már kiderült, hogy ezúttal tényleg nem technikai hiba hátráltatta, egyszerűen túl nagy tempóval érkezett meg a tizenegyes kanyarba, és mikor javítani próbált, addigra már el is indult a Ferrari hátulja. Azt is hozzátette, saját számításai szerint 32 pontot szórt el eddig saját hibájából, márpedig, ha több ilyen rontása is lesz, akkor nem érdemel világbajnoki címet.
A RaceFans számolta ki, hogy ha Charles Leclerc a hátralévő tíz futam mindegyikét megnyerné, a holland még akkor is megvédhetné a címét, igaz, ehhez minden egyes futamon a második helyen kellene végeznie (Brazíliában a sprintfutamon is), miközben begyűjtené a leggyorsabb körért járó bónuszpontokat – két ponttal nyerne így a holland a végén. Persze ez nem egy reális forgatókönyv, de azért jelzi, milyen helyzetbe került a legutóbbi kiesésével a Ferrari pilótája.
Ami a leginkább mutatja a különbséget eddig a két versenyző között, hogy míg Verstappen karrierje 16 eddigi pole-jából tizenegy győzelmet szerzett, addig Leclerc a 16 időmérős elsőségéből csak négyszer tudta a futamot is megnyerni. És ami még bosszantóbb lehet a monacói számára, hogy holland riválisa már hat olyan futamgyőzelemnél tart, amikor Charles Leclerc indult az élről.
A világbajnokság a hétvégi Magyar Nagydíjjal folytatódik. Míg Verstappen volt már második is hazánkban (kétszer), addig Leclerc korábban kétszer kiesett, egyszer tizenegyedik lett, míg 2019-ben érte el eddigi legjobb eredményét, akkor a negyedik lett.