Forma-1

„Felfüggesztéssel kell büntetni” – nem csillapodnak a kedélyek Hamilton és Verstappen ütközése kapcsán

Andy Hone - Pool/Getty Images
Andy Hone - Pool/Getty Images

Még mindig óriási vita megy arról, hogy Lewis Hamilton, vagy Max Verstappen volt a hibás a Brit Nagydíjon történt ütközésben, ami után a címvédő futamot nyert, míg a holland pilóta kiesett.

Kapcsolódó
Hamilton kiütötte Verstappent, győzelme még vita tárgya lesz
A hétszeres világbajnok a büntetése ellenére a lehető legjobban jött ki a futamból.

Az már a verseny alatt sem volt kérdés, hogy ezen sokáig pörög majd az internet és a résztvevők is, de úgy tűnik, egy nap alatt nem csillapodtak a kedélyek. A kórházból idők közben kiengedett Verstappent például bántotta, hogy nagyon látványosan ünnepelt Hamilton, mert szerinte ez az események tükrében tiszteletlen volt. A brit versenyző viszont úgy hiszi, a holland riválisa hibázott.

Mindig igyekszem óvatosan vezetni, különösen Max mellett, mert ő nagyon agresszívan vezet. Ma egymás mellett vezettünk, de nem hagyott nekem elég helyet. Ugyan nem értettem egyet a büntetéssel, de elfogadtam

– nyilatkozta a leintés utáni interjúk során.

A szurkolók közül sokan inkább Verstappen pártján álltak a kérdésben, a BBC hétfői beszámolója szerint azonban elszabadultak közben az indulatok. Hamilton ugyanis rengeteg rasszista szitkozódást és fenyegetést kapott a közösségi médián keresztül.

Természetesen megszólalt a témában a két csapatfőnök is, a Mercedest irányító Toto Wolff szerint semmi különös nem történt, két pilóta csatázott a pozícióért és egyikük sem fogta vissza magát. Wolff szerint ráadásul Hamilton addigra egyszer már levette a lábát a gázról, hogy ne ütközzenek. A Red Bull csapatfőnöke, Helmut Marko merőben más véleményt fogalmazott meg.

Kristálytiszta eset. Az egyik versenyző első kereke ütközött neki a mi autónk hátsó kerekének. Ez nem versenyzésből adódó baleset, hanem flegma és veszélyes viselkedés. Pontosan nem tudom, mi a legnagyobb kiszabható büntetés de az ilyen életveszélyes, meggondolatlab magatartást felfüggesztéssel kell büntetni

– idézi a gpblog.com Markót.

A balesetet még vasárnap kielemezte a Forma-1 hivatalos YouTube-csatornáján a Will Buxton, Lawrence Barretto szakértői páros is. Ők arra jutottak, hogy az első körben mindketten kénytelenek voltak agresszívan pozícióért csatázni. Barretto szerint Verstappen húzta rá ellenfelére túlzottan a kormányt, ezért nem maradt hely. Buxton inkább arra hajlott, hogy versenyzési baleset történt.

A hivatalos indoklást a Formula.hu közzétette, ebben a 44-es számú autó Hamilton, a 33-as pedig Verstappen.

„A 33-as és a 44-es autó úgy érkezett meg a 9-es kanyarba, hogy a 33-as volt elöl, a 44-es pedig hajszállal mögötte a belső íven. A 44-es autó olyan íven haladt, amellyel nem érintette a kanyar csúcspontját, és volt még helye belül. Amikor a 33-as befordult a kanyarba, a 44-es nem kerülte el az ütközést, így a 44-es autó bal eleje hozzáért a 33-as jobb hátuljához. Úgy ítéltük meg, túlnyomórészt a 44-es autó a hibás.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik