Lewis Hamilton nyolcadszor győzött a Forma-1-es Magyar Nagydíjon, és pályafutása 86. sikerét aratta.
Már a 35. Magyar Nagydíj rajtja előtt is akadt izgalom a Hungaroringen, mivel Max Verstappen a rajtrácsra tartva kicsúszott, és a balesetben megsérült a Red Bull bal első futóműve. A szerelők azonban kiváló munkát végeztek, pedig az idő nagyon szorította őket, így Verstappen a hetedik helyről vághatott neki a futamnak.
Az időjárás is izgalmat okozott, a két Haas a bokszból indult, mivel a csapat a slick gumikra váltott, és ez a döntés bejött neki. A rajtnál az edzéselső Lewis Hamilton simán eljött, csapattársa, Valtteri Bottas viszont kiugrott, és ez annyira kizökkentette, hogy többen is elmentek mellett, és a hatodik helyig esett vissza.
A második-harmadik körben az élmezőnyből szinte mindenki bement a bokszba kerékcserére, a mezőny végéről rajtoló, de mindenkinél gyorsabban slick gumikra váltó Haas-pilóták közül viszont Kevin Magnussen a harmadik, Romain Grosjean a negyedik helyen autózott.
Hamilton az elején zavartalanul száguldhatott, Lance Stroll meglepetésre tudta tartani az időmérőn megszerzett harmadik helyét, a két Haas pedig egy ideig remek tempót ment, aztán Magnussen egy kör alatt két pozíciót is vesztett, de így is ötödik volt.
A 18. körben a pályafutása 50. F1-futamán induló Pierre Gasly alatt elfüstölt az Alpha Tauri, így ő lett az első, aki befejezte a versenyt.
LAP 18/70
Smoke coming from Pierre Gasly’s AlphaTauri – and he becomes the first driver to retire from the race 😬#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/VA9rPihsVd
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
A 30. körben Hamilton, Verstappen, Stroll, Bottas, Magnussen, Alexander Albon, Grosjean, Sebastian Vettel, Sergio Pérez és Daniel Ricciardo alkotta az első tízet, vagyis a pontszerzők mezőnyét. A kerékcserék miatt nagyon visszaeső Charles Leclerc beszorult a mclarenes Lando Norris mögé, majd egyszer óriásit mentett, amikor megcsúszott egy előzési kísérlet közben, végül csak sikerült túljutnia Norrison.
A hosszú ideje várt eső a 35. körben megérkezett, de csak szemerkélt, így jelentős változást nem hozott a versenyben. Bottas kerékcsere után megelőzte Strollt, ezzel feljött a harmadik helyre, és elkezdte üldözni Verstappent.
Bottas fokozatosan dolgozta le a hátrányát, és a 44. körben már két másodpercre volt a második helyen autózó Verstappentől.
Leclerc a tizedik helyig fel tudott kapaszkodni, de leendő csapattársa, Carlos Sainz Jr. nagyon szorongatta, miközben Bottas az új gumikon ismét közelített Verstappenhez. Sainz a 61. percben jutott túl Leclerc-en, miközben elöl Hamilton sorra körözte le a többieket, az ötödik Vettelnek is adott egy kört.
Öt körrel a vége előtt Bottas öt másodpercre volt a második Verstappentől, Hamilton pedig még kiment egy kerékcserére, lágy gumikat kapott az utolsó négy körre, hátha meg tudja futni a pluszpontot érő leggyorsabb kört. Az ötödik helyért vívott csatában Albon felőrölte Vettelt, a thai-brit pilóta a tizenharmadik helyről nyomult fel egészen az ötödikig.
Hamilton rajt-cél győzelme a nyolcadik sikere volt Magyarországon, és a taktikázása is bejött, mert övé lett a leggyorsabb kör. Verstappen végül maga mögött tartotta Bottast, amire nem sokan fogadtak volna, amikor a szerelők a rajt előtt még az autóját próbálták versenyképessé tenni. A pontszerzők között zárt még Stroll, Albon, Vettel, Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz.
Hamilton a győzelmével beállította Michael Schumacher rekordját, korábban csak a német klasszis tudott egy versenyt nyolcszor is megnyerni, ő a franciaországi Magny Cours-ban végzett az élen ennyiszer.
🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆🏆@LewisHamilton equals Michael Schumacher’s F1 record 👏 #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/nfVOyDjmlv
— Formula 1 (@F1) July 19, 2020
A futam után a Renault óvást adott be a Racing Point autója miatt, Magnussent pedig megbüntették a rajt előtti bokszkiállás miatt, így egy helyet visszacsúszott.
Kiemelt kép: Joe Klamar / POOL / AFP