A csapatok után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is elfogadta a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság következő évekre vonatkozó szabályait.
A koronavírus-járvány miatti pénzkiesés komoly gondot okoz azoknak a csapatoknak, amelyeknek nincs esélye a világbajnoki címre hajtania. A sportág érdekében ezért egyre alacsonyabb költséghatárt szabnak,
- 2021-ben 145 millió dollár,
- 2022-ben 140 millió dollár,
- míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió dollár lesz a felső határ.
A FIA 21 versenyes idényekkel számol 2021-től, s az összegekbe nem tartozik bele a pilóták fizetése, valamint a motorköltség is.
A Forma-1 győzött. Nagyon fontos ez a döntés a sportágunknak, amely egy ideje pénzügyi szempontból fenntarthatatlan volt, és a saját jövőjét kockáztatta
– mondta a döntésről Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke.
A FIA motorsport világtanácsa elfogadta az aerodinamikai tesztekre vonatkozó módosításokat is: eszerint a vb-pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél többet tesztelhetnek majd szélcsatornában a soron következő szezon előtt.
Kiemelt kép: ANDREJ ISAKOVIC / AFP