Mivel Hollandia és Vietnám is bekerült a programba, így 2020-ban rekordhosszúságú lesz a szezon a Forma-1-ben, ugyanis 22 futamot rendeznek majd március és november között. Ez már leírva is elég soknak hangzik, de végigfutva a versenynaptáron az is látszik, hogy hat olyan alkalom lesz, amikor mindössze egy hét különbséggel rendeznek két versenyt.
Elhangzottak már érvek pro és kontra is a növeléssel kapcsolatban, most elmondta a véleményét Max Verstappen is. A holland ellenzi, és nem maga miatt.
„Nem értek egyet vele, szerintem a legjobb pályákat kellene kiválasztani – de tudom, hogy így lehet minél több pénzt keresni. Csakhogy gondolni kellene a szerelőkre is.
Ők már hétfőn vagy kedden a helyszínre érkeznek, miközben a fejesek meg csak szombaton, utóbbiak sokszor már futam közben hazarepülnek. Nekik ez nem gond, beleférne harminc futam is, maximum három napot vannak csak el.
Másoknak viszont öt-hat napot is kitesz egy versenyhétvége. És nem magunkra, versenyzőkre gondolok, hanem a szerelőkre. Már el is indíthatják a válást, ha tovább növelik a futamok számát” – mondta Verstappen a motorsport.com-nak.
Egyért vele a Racing Pointnál versenyző Sergio Pérez is. A mexikói szerint a versenyzők számára a telített naptár nem vészes, nekik ez az életük, bár családos emberként azért ő is sokallja, mert a pilótáknak a futamok mellett rengeteg kísérő eseményen kell részt venniük. Ám szerinte is inkább a szerelőkön fog ez kellemetlenül lecsapódni.
Kétlem, hogy normális életet lehet majd mindemellett élni. Lehet az lesz a jó megoldás, ha két szerelőbrigádunk lesz és váltogatjuk őket, vagy valami hasonló.
Kell is, hogy a versenyzők felemeljék a hangjukat, mert Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint nem húztak maximumhatárt a futamok számát illetően.
Egyeztettünk a kereskedelmi jogokat birtokló céggel, akik előálltak egy tervezettel 2020-ra, mi pedig elfogadhatónak láttuk a 22 futamot. Nincs felső limit. De számomra nem is a pályák mennyisége, hanem a minősége a fontos
– mondta Todt.
Kiemelt kép: Mark Thompson/Getty Images