Jenson Button pályafutása is úgy kezdődött, mint minden autóversenyzőé. Nyolc évesen már gokartozott, tizenegy esztendősen pedig már a kadetbajnokságot hódította el, 34-ből 34 futamot megnyerve.
1997-ben ő lett a legfiatalabb versenyző aki valaha megnyerte a gokart Super A Európa-bajnokságot. Egy évvel később átült egy komolyabb versenyautóba, és rögtön bezsebelte a brit Forma Ford bajnoki címét. 1999-ben már a brit Forma–3 kategóriában versenyzett és lett a szezon végén harmadik. Ez az eredmény pedig jó belépő volt a Forma-1-be.
Minden évben új csapatnál
2000-ben a szezon előtt több istállónál is tesztelt, végül a Williams látott benne fantáziát és igazolta le. Már a második futamon a hatodik lett, mellyel akkor a sportág történetének legfiatalabb pontszerzője lett, 20 évesen és 67 naposan.
Az idény során többször is megelőzte jóval tapasztaltabb csapattársát, Ralf Schumachert, és az egyéni pontverseny nyolcadik helyén végzett.
Bár továbbra is Sir Frank Williams csapatához kötötte szerződés, 2001-ben a grove-iak és a Benetton megegyezésének köszönhetően az ő autójukat vezette. Az éve pocsékul sikerült, mindössze egyszer szerzett pontot.
2002-ben a Renault megvásárolta a Benettont, így már velük érte el kis híján pályafutása első dobogós helyezését. Malajziában a harmadik helyen haladt, amikor az utolsó megelőzte őt Michael Schumacher.
Az idény végén Flavio Briatore csapatfőnök, úgy döntött, Button helyett az addigi tesztpilótának,
BAR és Honda
Alonso “előléptetése” miatt a csapat nélküli brit végül a BAR istállónál kötött ki 2003-ban. Csapattársa Jacques Villeneuve lett, akivel nem volt felhőtlen a viszonya. Szinte mindig megverte a kanadait, akinek a szezon közben mennie is kellett.
Button a Monacói Nagydíjon szenvedte el pályafutása egyik legnagyobb balesetét. Súlyos sérülés nélkül megúszta, de a versenyt és az azt követő tesztet is kénytelen volt kihagyni.
2004-ben a BAR a Honda fejlesztéseinek köszönhetően hatalmasat ugrott előre a mezőnyben, már csak az évek óta legyőzhetetlennek tűnő Ferrari és Schumacher állt előttük. Futamot nem sikerült nyernie, bár tíz alkalommal felállhatott a dobogóra, így a szezon végén a vb-pontverseny harmadik helyén zárt.
Még 2004-ben Button bejelentette, hogy két éves szerződést írt alá 2005-től Williamsszel, ám átigazolását az FIA megakadályozta és kötelezte BAR-es szerződése letöltésére. Az éve nem sikerült jól, San Marinóban a csapatot diszkvalifikálták a versenyről és a következő két futamtól eltiltották, mivel bebizonyosodott, hogy manipulálni tudták az autó súlyát úgy, hogy az a verseny közben könnyebb legyen a minimálisan előírtnál.
2005-ben a Honda bejelentette, megveszi a British American Tobaccótól a BAR csapat részvényeit, így a 2006-os szezonban teljes gyári csapattal vág neki a Formula–1-nek.
Hiába voltak hatalmasak az elvárások, mindössze egy 6., egy 15. és egy 18. hely jött neki.A hihetetlen vb-cím
2008. december 5-én a Honda bejelentette, hogy azonnali hatállyal leállítja Formula–1-es tevékenységét és csapatát eladásra kínálja. Button versenyzői állása így veszélybe került.Hosszas bizonytalanság után a Honda elfogadta Ross Brawn csapatfőnök ajánlatát, aki Brawn GP néven folytatta a versenyzést a csapattal, a motorbeszállítójuk a Mercedes lett.
Bár a szezon második felére egy kicsit visszaesett a teljesítménye, az utolsó előtti brazil futamon egy ötödik hellyel bebiztosította világbajnoki címét. A bajnokságot 95 ponttal zárta a 85 pontos Sebastian Vettel és a 77 pontos Rubens Barrichello előtt.
Irány a McLaren
Világbajnokként érkezett a wokingiakhoz, ahol a szezon első négy versenyéből kettőt megnyert 2010-ben, de végül a pontverseny ötödik helyén zárt.
2011-ben nem indult jól az idénye, mígnem Kanadában egy kaotikus versenyt meg tudott nyerni. Lewis Hamiltonnal, majd Fernando Alonso-val is ütközött, a 21. helyre esett vissza, ám a futam hátralévő részében fantasztikus előzéseket bemutatva az élre tört és nyert.
A Hungaroringen is győzni tudott, majd a hátralévő nyolc versenyen hétszer dobogóra állhatott, így a bajnokságot a második helyen zárta.
A következő három szezonban esélye sem volt a vb-címre, az utolsó kettőben pedig már pláne nem. Ekkor már a Honda motorra váltó McLaren volánja mögött ült, még a pontszerzésnek is örülnie kellett. 2015-ben végül 16, utolsó idényében pedig 21 egységet tudott összekaparni.
Az idei Olasz Nagydíjon jelentette be visszavonulását, helyére a belga Stoffel Vandoorne érkezik 2017-re.