Ha van bejelentés, ami tényleg meglepte az egész világot, az Nico Rosbergé, aki pár nappal azután, hogy megnyerte a Forma-1-es világbajnokságot, visszavonult a sorozattól. Megoszlanak a vélemények arról, hogy ez a helyes döntés, vagy inkább megfutamodás Lewis Hamilton elől, azonban míg ezen vitatkozunk egy fontos kérdés is felmerül:
Merthogy a 2017-es szezon még odább van, de az istállók, főleg az olyan nagyok, mint a Mercedes, ilyenkor már leszerződnek a pilótapárosukkal – Rosberg is aláírt még a nyáron a következő két évre. Egyelőre négy üres ülés van a következő mezőnyre: a Manornál kettő, a Saubernél és a Mercedesnél egy-egy. Utóbbi a legérdekesebb, ugye.
Kézenfekvő választás lenne Pascal Wehrlein, a 22 éves német pilóta, aki amúgy is a Mercedes kötelékébe tartozik, és már van egy évnyi Forma-1-es tapasztalata, a Manornál versenyzett. Ahhoz képest, hogy milyen autóval versenyzett, szenzációs, hogy Ausztriában a pontszerző tizedik helyen végzett. Nem kérdés, hogy a korábbi DTM-bajnok óriási tehetség, kérdés, hogy már most átülhet-e a Mercedesbe.
Szintén Mercedes-nevelés a francia Esteban Ocon, ő is a Manornál mutatkozott be és annyira megnyerő volt a teljesítménye, hogy a Force India őt igazolta le Nico Hülkenberg helyére a következő szezonra. Persze, ha a Mercedes hívná, minden bizonnyal azonnal csomagolna.
Az is elképzelhető, hogy nagyágyúval szerződik le a Mercedes, mennek is a poénok, hogy Toto Wolff és Niki Lauda telefonja majd szétrobban a beérkező hívásoktól. Bár a nagy neveknek van már szerződésük, ezek mindegyikében van kilépési záradék. Sebastian Vettel, Fernando Alonso és Valtteri Bottas neve röppent fel eddig a sajtóban, de még nincs 24 órája, hogy Rosberg visszavonult, ez a lista bővülni fog minden bizonnyal. A spanyol mindenesetre érdekes választás lenne, mindenki emlékezhet rá, mit műveltek Lewis Hamiltonnal a McLarennél.
És ha már Hamilton, bárki is legyen a csapattárs, a brit máris elkezdte nyomás alá helyezni őt és a csapatot is.
Nem számít kit választ a vezetőség. Én semmi mást nem kérek, csak egyenlő elbánást
– idézi a motorsport.com Hamiltont.