A FIA – miután Genfben tanácskozott a Motorsport Világtanáccsal – közleményben jelentette be, hogy a március 20-i Ausztrál Nagydíjtól kezdve már alkalmazzák a változtatásokat. Az időmérőket a csapatok képviselői a részvényesek által februárban egyhangúlag elfogadott módosításoknak megfelelően alakítják át. Ami nem változik, az a szombati időmérő időtartama, amely továbbra is – a szünetekkel együtt – 60 perc lesz.
Jómagam nem rajongok ezért az új lebonyolítási rendszerért, s úgy vélem, a többieknek sem tetszik
– nyilatkozta a Sky Sports televíziónak a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája.
Nem igazán értjük, mi volt a gond a korábbi formátummal, s miért kellett rajta változtatni. Kissé kaotikusnak tűnik néhány héttel az idény kezdete előtt újragondolni bizonyos szabályokat és az időmérő lebonyolítását.
Az első szakasz, az úgynevezett Q1 16 percig tart majd úgy, hogy hét perc után a leglassabb pilóta kiesik, majd minden további másfél perc elteltével újabb versenyző búcsúzik. A Q1-et követően 15 pilóta marad versenyben.
Az új Q2 15 perces lesz, ebben hat perc után esik ki az első versenyző, majd ugyancsak 90 másodpercenként követik őt a többiek. A szakasz végére nyolc pilóta marad.
A 14 perces Q3-ban már 5 perc után megkezdődik a létszámcsökkenés, majd a másfél percenkénti kiesések után az utolsó 90 másodpercre már csak két pilóta marad. Ők döntik el egymás közt, hogy kié lesz a pole pozíció.
Az új rendszerrel – amelynek célja, hogy a korábbinál több legyen az izgalom – az autók az eddigieknél jóval több időt töltenek majd a pályán. Az idei első időmérőt március 19-én rendezik Melbourne-ben.