A FIA – miután Genfben tanácskozott a Motorsport Világtanáccsal – közleményben jelentette be, hogy a március 20-i Ausztrál Nagydíjtól kezdve már alkalmazzák a változtatásokat. Az időmérőket a csapatok képviselői a részvényesek által februárban egyhangúlag elfogadott módosításoknak megfelelően alakítják át. Ami nem változik, az a szombati időmérő időtartama, amely továbbra is – a szünetekkel együtt – 60 perc lesz.
Jómagam nem rajongok ezért az új lebonyolítási rendszerért, s úgy vélem, a többieknek sem tetszik
– nyilatkozta a Sky Sports televíziónak a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája.
Nem igazán értjük, mi volt a gond a korábbi formátummal, s miért kellett rajta változtatni. Kissé kaotikusnak tűnik néhány héttel az idény kezdete előtt újragondolni bizonyos szabályokat és az időmérő lebonyolítását.
![Vettel: Kaotikus a helyzet 1 Fotó: Europress fotóügynökség](http://24.hu/app/uploads/2016/03/a_000_8g7r9_europress_eza.jpg)
Az első szakasz, az úgynevezett Q1 16 percig tart majd úgy, hogy hét perc után a leglassabb pilóta kiesik, majd minden további másfél perc elteltével újabb versenyző búcsúzik. A Q1-et követően 15 pilóta marad versenyben.
Az új Q2 15 perces lesz, ebben hat perc után esik ki az első versenyző, majd ugyancsak 90 másodpercenként követik őt a többiek. A szakasz végére nyolc pilóta marad.
A 14 perces Q3-ban már 5 perc után megkezdődik a létszámcsökkenés, majd a másfél percenkénti kiesések után az utolsó 90 másodpercre már csak két pilóta marad. Ők döntik el egymás közt, hogy kié lesz a pole pozíció.
Az új rendszerrel – amelynek célja, hogy a korábbinál több legyen az izgalom – az autók az eddigieknél jóval több időt töltenek majd a pályán. Az idei első időmérőt március 19-én rendezik Melbourne-ben.