Miközben javában zajlott a barcelonai F1-teszt utolsó napja, ülésezett a Motorsport Világtanács, ahol a verdikt értelmében a nagyérdemű már a március 19-én, az idény első versenyének, az Ausztrál Nagydíjnak az időmérőjén megismerkedhet az új módival – értesült a autosport.com.
A pilóták nagy része ellenezte azt, hogy bár megmarad a három lépcsős modell, de az első harmad 16 perces lesz, és 7 perc után kiintik azt a pilótát, aki a leggyengébb időt futotta, majd 90 másodpercenként kiintik a leglassabbat, addig, amíg 15 kocsi marad.
Pár perc pihenő után megismétlik ugyanezt, de a következő harmad már csak, 15 perces lesz, amiből hat perc után esik ki a leglassabb köridős. 90 másodpercenként itt is lehívják a leglassabbat, végül nyolcan maradnak az utolsó harmadra.
Az utolsó, 14 perces etapra így már csak a nyolc legjobb autó marad bent. Közülök öt perc után megy ki a leglassabb, aztán 90 másodpercenként egyenként a többi, mint az előző két harmadban, mígnem csak két kocsi marad a végső 90 másodpercre. Ők egymás ellen dönthetik el, kié lesz a pole pozíció.
Kíváncsian várjuk.