Hétfőn kezdődött a 2016-os Formula-1-es szezon első kollektív tesztje. Ilyenkor a csapatok kipróbálhatják, hogy a téli felkészülési szezon alatt milyen jó autót építettek. A versenygépeken többször is láthattuk, hogy a korai teszteken nincsenek érvényben a szezon közbeni szigorú tesztelési szabályok, jelenleg szabadon használhatnak áramlásmérő műszereket a csapatok.
ami most nem elsősorban gyorsaságban, hanem megbízhatóságban mutatkozik, messze ők teljesítették a legnagyobb távot, az angol Lewis Hamilton 156 kört tett meg az ezüst-nyíllal.
Bár Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke elégedetlen a hétfői eredményükkel, látható, hogy a csapat sokkal jobban áll, mint egy éve. Tavaly az első teszten, a spanyolországi Jerezben összesen hat kört tudtak menni, most sokkal többet, Button összesen nyolcvanszor hajtott át a startvonalon, a biztató hatodik legjobb időt futva.
Az utolsó előtti pozíciót Romain Grosjean érte el a Haasszal, de mielőtt valaki temetné a csapatot, hozzá kell tenni, hogy ezt az eredményt a lassabb, keményebb keverékű gumikon érte el. Talán megtudjuk mire lesz képes kedden a csapat a lágyabb abroncsokon -már, ha felteszik.
A Manor a Mercedes erőforrásait használja és a németek egyéb támogatásait is élvezik, látszik is az eredményükön. Pascal Wehrlein a lágy gumikon a kilencedik helyet kaparintotta meg, ami már nagy előrelépés a korábbi évekhez képest.
A francia óriás, a Renault rengeteg pénzt ölt az új projektbe, hisz ki kellett fizetni a Lotus által generált adósságot és jócskán le voltak maradva az erőforrásuk fejlesztésében. Bár Carlos Ghosn a francia cégóriás első embere többször elmondta, hogy nem sürgeti mérnökeit, hagy időt nekik a fejlesztésre, vélhetően nem ilyen kezdésre számított. Jolyon Palmer utolsó lett ma 1:29:356-os idővel.
Az abszolút sötét ló azonban a Force India lehet az idén. Már az első napi összesítésben az ötödik helyet sikerült megszereznie a mindössze 19 éves mexikói Alfonso Celisnek. Ha egy tinédzser ilyen jó eredményt ér el az első teszten, vajon mire lesz képes a Hülkenberg–Perez páros? Kedden kiderül.
Ami a Ferrarit illeti, nagyon magabiztosan nyilatkoznak és minden okuk meg is van rá, bár nem tudtak annyi kört tenni, mint a Mercedes,
A Red Bull nem lehet túl elégedett, csak a vörösök és az ezüst nyilak hátát nézte. Attól, hogy átnevezték az erőforrásukat TAG-Heuerre nem lettek sokkal gyorsabbak. Adrian Newey, a csapat első számú tervezője is csak annyit mondott az újságírók kérdéseire: annyi a különbség, hogy idén nem mondhatja ki a motort gyártó cég nevét és valljuk be, ez mindent elmond a helyzetükről.
Bokor Gábor