Jules Bianchi szerencsétlen, halálos kimenetelű tavalyi, vagy Fernando Alonso relatív szerencsés idei tesztbalesete, de leginkább azok rejtélyes, találgatásokra okot adó körülményei úgy látszik ráébresztették a Forma-1 vezérkarát arra, hogy valamit tenni kell.
Az FIA ezért megbízta a Magneti Marelli céget, hogy fejlesszen számára egy olyan kamerát, amelyet a 2016-os évtől beszereltethet a versenyautókba – számolt be az autosport.com.
A kis szerkezet elég ügyes kell legyen, mert annál a sebességnél, amellyel a versenyautók mennek egy-egy “utcai” eszközzel képtelenség lenne minőségi felvételt készíteni, itt ezredmásodperc részletességgel kell megörökíteni a döntő pillanatokat.
A készülék körülbelül kétszer nyolc centiméter, nem sokkal nagyobb, mint egy USB stick, és 400 képkockát rögzít másodpercenként.
A terv szerint a vázra, szemben a sofőrrel lesz felszerelve, de a készülék pontos magasságáról még nem született döntés.
A kamera maximum 90 percet képes rögzíteni, majd automatikusan visszatér az elejére és felülírja önmagát. Erre az időbeli korlátozásra a fájlok megfelelő tömörítése miatt volt szükség.
A kis kamerával készült videó az autó fekete dobozával is szinkronizálva lesz, így a csapatok képesek lesznek egészen pontos elemzéseket végezni egy-egy ütközés sebessége, ereje, az ütközési pont és a pilóta reakciói tekintetében.
A cég azt ígéri, hogy a 2016-os szezon előtti március 1-én esedékes barcelonai tesztre már kész lesz a kis kütyü.