“Sajnos vannak olyanok Maranellóban, akik szeretnek másokat hibáztatni, pedig jobban tennék, ha csendben maradnának” – nyilatkozta a motorfőnök a Ferrari-specialista újságírónak, Leo Turininak.
“Elfogadom a kritikákat, de azt visszautasítom, hogy a maranellói szakemberek nem értenek a turbókhoz meg a hibridekhez.. Mi mindig olyan motorokat gyártottunk, amilyeneket kértek tőlünk. Ezért tisztázzuk: idénre a munkatársainkkal azért terveztünk kisebb motort, mint a Mercedes és a Renault, mert Tombazis úr (az autó főtervezője) pontosan ezt kérte. Azt mondta, kompakt kis erőforrás kellene, kis hűtőkkel, és hogy majd az aerodinamika ellensúlyozza a kisebb motorerőt. Így is lett, csakhogy kiderült, hogy bár a motorunk tényleg gyengébb, az aerodinamikai oldal nem hozta, amit kellett” – vázolta a jelenkori gyengélkedés fő okát Luca Marmorini.
Az egykori motorfőnök szerint további probléma, hogy a Ferrari olyan tapasztalatlan emberekre bízza a versenyrészlegét, akik valamiért vakon bíznak olyanokban, akik eddig sehol semmit sem bizonyítottak.
“A Ferrarinál a múltbeli sikereink alapjait kockáztatják, amikor lerombolják az alapokat. Személy szerint sajnálom azokat a kiváló mérnököket, akik továbbra is Maranellóban kénytelenek dolgozni, teljesen hitehagyottan” – fogalmazott Marmorini, akinek a kirúgása is mély nyomot hagyhatott egykori munkatársaiban.
Az új csapatfőnök, az F1-be 2014 áprilisában kívülről érkezett Marco Mattiacci ugyanis úgy rúgta ki, hogy három hónap alatt csak kétszer találkoztak – először a bemutatásánál, másodszor pedig amikor átadta a felmondólevelet.