Az 1994-es imolai versenyhétvége több esemény miatt is bevonult a történelemkönyvekbe, de ezek közül egyik sem pozitív.
A húsz évvel ezelőtti Forma-1-es idény harmadik hétvégéjét rendeztek a miniállamban, de már az első nap után lehetett érezni, tragédia készül.
A pénteki szabadedzésen ugyanis Rubens Barrichello, akkor még a Jordan-Hart volánja mögött súlyos baleset szenvedett: rövid időre elvesztette az eszméletét, és eltört az orra, ami miatt kórházba kellett szállítani.
Fotó: Europress Fotóügynökség
Szombaton, vagyis április 30-án, az emberek még alig ocsúdtak fel a Barrichello-féle bukásból, újabb tragédia történt a pályán. Élete harmadik versenyhétvégéjén az osztrák Roland Ratzenberger lecsúszott a pályáról, de úgy ítélte meg, nem lett semmi baja az autójának, ezért megkezdett egy újabb gyors kört az időmérőn.
Az első szárnya azonban nem bírta a terhelést, a Villeneuve-kanyarban leszakadt, az autó pedig körülbelül 315 km/órás sebességgel a betonfalnak csapódott.
Ratzenberger az ütközésben azonnal életét vesztette, koponyaalapi-törést szenvedett, az orvosok így már nem tudtak segíteni rajta.
1982 után ez volt az F1-történetének – versenyhétvégén – első halálos balesete.
Sajnos 1994-ben a San Marinó-i Nagydíj még egy életét követelt: május elsején, a futam hetedik körében Ayrton Senna elvesztette az uralmát az autója fölött. A folytatást sajnos pedig mindenki ismeri.