“Megmondtam, hogy ez fog történni. Ha így szeretnének versenyezni, akkor Le Mansba kellene menniük” – nyilatkozta a 83 éves brit üzletember a Sportsmailnek, utalva a legendás franciaországi pályán évente sorra kerülő 24 órás megbízhatósági viadalra.
A 2,4 literes V8-as motorok helyett a mostani szezontól 1,6 literes turbó erőforrásokkal szerelik fel az F1-es autókat, ezt a változtatást Ecclestone “abszurdnak” nevezte.
Fotó: Europress fotóügynökség
“A nézők hangos motorokat akarnak, valami különlegességet várnak a Forma-1-től, ez mindig is így ment ebben a sorozatban” – mondta, hozzátéve, hogy a mostani erőforrások túlságosan csendesek.
Az autósport elitkategóriájának irányítója szerint ráadásul az új motorokkal az istállók egyáltalán nem spórolnak az üzemanyagköltségen. A brit üzletember szerint a költségek csökkentéséhez csupán arra lenne szükség, hogy a csapatok kevesebb kamionnal utazzanak a versenyek helyszíneire.
Ecclestone szerint mindezek ellenére még lehet érdekes az idei szezon.
A ma befejeződő jerezi teszt első három napján a címvédő Red Bull sokat szenvedett új autójával, ugyanis a sorozatban négy vb-t nyert Sebastian Vettel, valamint a frissen szerződtetett ausztrál Daniel Ricciardo alatt néhány kör után egyaránt megadta magát az RB10-es modell.
A Forma-1-es világbajnoki idény március 16-án, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.