A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey az RB10-es kedd reggeli bemutatója után biztonsági aggályokkal állt elő a 2014-es autókat illetően.
Az idei modellek orrát a szabályok egészen mélyre kényszerítették, a változást azzal indokolta az FIA, hogy így elkerülhető lesz a ráfutásos baleseteknél az autók levegőbe emelkedése. Newey szerint az új orrok nem csak csúnyák, hanem át is estek a ló túloldalára.
“Az FIA kutatásai alapján az új szabályokat azért vezették be, hogy csökkenjen az autók felugrásának esélye, mint ahogy az például Markkal (Webber) történt pár éve Valenciában, amikor hátulról beleszaladt Kovalainenbe. Be kell vallanom, hogy én attól tartok, most majd épp az ellenkezője történhet, az autók becsúszhatnak a másik alá” – mondta a mérnök.
“Ha telibe kapjuk az elöl haladó autó hátulját, akkor egyszerűen alászaladunk a hátsó törési zónának, ami szerintem sokkal rosszabb forgatókönyv.”
Newey az akkumulátorok elhelyezése miatt is aggódik: míg eddig a Red Bullnál a jobb súlyelosztás kedvéért az autó hátuljába építették őket, idén már kötelezően középtájon, az üzemanyagtank alatt van a helyük.
“Biztonsági előírás, de én kétlem, hogy a tank alá helyezett akkumulátor biztonságosabb, mint a motor mögé szerelt. Feltérképezetlen terület ez. A Boeingnél rémálomba illően küszködtek amikor a Dreamliner akkujainak elhelyezésével, a repülő jó ideig a földön maradt.”
“Ezek az akkumulátorok mechanikai sérülés esetén gyorsan túlmelegedhetnek, egy ekkora akkucsomag esetén pedig igen nehéz kezelni a tüzet. Valószínűleg csak annyit tehetnénk, hgy beállítjuk az autót a bokszutcába, és végignézzük, ahogy kiég. Nem hiszem, hogy a versenyzőkre is veszélyt jelent ez, mert elég korán észlelhető a dolog, de mindenképp kockázatos.”
“Emellett a feszültségeket is túl magasnak tartom. Az egyenáram és a nagy feszültség nagyon veszélyes, sokkal veszélyesebb, mint a váltóáramnál, az egész bokszutcában nagy kihívást jelentenek ezek az autók.”