A Sky Sports hosszú interjút közölt Martin Brundle-el, amelyben az egykori remek F1 pilóta – aki jelenleg az angol médium szakértőjeként dolgozik – a jövő évi szezonnal kapcsolatban foglalt állást számos kérdésben.
„Totális fejetlenséget várok a következő idény elejétől. Hogy mindez érdekessé vagy kiábrándítóvá teszi-e a sportágat azelőre nem látható – jelentette ki az 1990-ben a Le Mans-i 24 órás autóversenyt is megnyerő pilóta. – Persze abban is biztos vagyok, hogy a csapatoknál dolgozó zseniális szakemberek nagyon gyorsan rájönnek a megoldásra, és nem tart sokáig ez a kaotikus időszak.”
Brundle mindezt arra alapozza, hogy jövőre a V8-as motorok helyett V6-os turbómotorok és az eddiginél erősebb energiaátalakító rendszerek kerülnek az autókba. Az újdonság magában hordozza a tökéletlenséget, a megsokszorozódó technikai hibákat. A nagyobb nyomaték nehezebbé teheti az autók vezetését, ami a “fizetős pilótáknál” egészen biztosan, komoly problémát, összességében az egész mezőnynél balesetveszélyt jelenthet.
Martin Brundle tudja miről beszél.
1996 március 10-én miután az Ausztrál Nagydíj első körében ütközött Johnny Herbert a Sauber-Fordjával kettétört a Jordon-Peugeotja. Túlélte.
Fotó: AFP
Brundle szerint mindezek átírhatják a 2013-as erősorrendet.
„A Red Bull veszít majd óriási a fórjából, de az is prognosztizálható, hogy idővel a gazdagabb csapatok csapatok újra fölénybe kerülnek” – jósolta Brundle.