2014-ben a Forma-1-ben új motorok mutatkoznak be. Az új, 1,6 literes turbós erőforrások messze nem csak a hengerűrtartalomban és a turbó újbóli megjelenésében különböznek majd a mai – hosszú évek óta befagyasztott fejlesztésű, 2,4 literes V8-as – motoroktól, ugyanis a szabott fogyasztás, a sokkal hangsúlyosabban integrált energiavisszanyerő-rendszer és az ahhoz kapcsolódó elektronika mind-mind kiismerésre váró újdonság lesz.
A Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn szerint a fentiek miatt sokkal több motorhiba várható a 2014-s szezontól.
Lewis Hamilton
Fotó: AFP
„A 20 évvel ezelőtti időkhöz térünk majd vissza. A technológia nagyon bonyolult lesz, ezért sok hibára számítok. Új bizonytalansági tényező lép majd be, meglepetések lesznek. Nem is csak konkrétan a motorok sülnek majd be, hanem mindenféle elem” – mondta a Benettonnal, a Ferarival és a Brawn GP-vel is bajnokságokat nyerő veterán az Auto Motor und Sportnak.
A jövő évben a pilóták egy szezon alatt legfeljebb öt új erőforrást használhatnak szabadon a mostani nyolc helyett, ami a vadonatúj konstrukciók mellett valószínűleg számos nem tervezett csere miatti hátrasorolást, rajtbüntetést hoz majd.
A Red Bull főtervezője, Adrian Newey a hétvégén a Crash.netnek arról beszélt, hogy kiemelt kihívást jelent majd a hűtés.
„Nos, a jövő évi változások különösen jelentősek lesznek a konstrukció tekintetében. Az új motorok komoly hűtést igényelnek majd, ugyanis jelenleg csak a belsőégésű motorról van szó, de jövőre ott lesz a turbó is. Na meg az elektronika, az ún. KERS is hűtést kíván. A hűtés tényleg nagy kihívás lesz, ezenkívül a sebességváltóra vonatkozó szabályok és az aerodinamika is változik, nagy feladat lesz” – magyarázta a korábban a Williamst és a McLarent is bajnoki címekhez segítő sztármérnök.