A Mercedes újítása abban rejlik, hogy az úgynevezett F-csatornát a hátsó légterelőben alakították ki. A szerkezet akkor aktiválódik, amikor a pilóta használja az előzések könnyítésére tavaly bevezetett DRS-t (drag reduciton system), vagyis a mozgatható hátsó szárnyat.
A beszámolók szerint még mindenki találgat a működést illetően, a Mercedes pedig természetesen nem kotyogja ki, mi is a trükk. Mindenesetre úgy tűnik, hogy a megoldásnak köszönhetően csökken az autó légellenállása az egyenesekben.
A riválisok már a szezont megelőző teszteken észrevették a turpisságot, melyet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt alaposan górcső alá vett. A FIA végül csütörtökön teljesen szabályosnak találta a megoldást, így a többi csapat maximum csak lemásolhatja a megoldást – ha tudja.
A szezon első versenyét vasárnap rendezik Melbourne-ben.