A KPMG könyvvizsgáló cég tanulmánya szerint a “vállalati értékét” tekintve a Manchester United a legértékesebb európai labdarúgóklub, megelőzve a Real Madridot és a Barcelonát is.
A harminckét vezető európai futballklub teljes vállalati értéke tizennégy százalékkal nőtt az előző évhez képest, vagyis a labdarúgás egészének az üzleti értéke növekszik
– vonta le a következtetést Andrea Sartori, a KPMG sportrészlegének vezetője.
Az okok között említette a televíziós jogokból származó többletbevételt, illetve azt, hogy a globalizációnak köszönhetően a vezető klubok a nemzetközi gazdasági piacon is egyre nagyobb szerepet töltenek be. Sartori kitért arra, hogy egyre több nagy egyesületnél kerül magántulajdonba az új, vagy felújított stadion, illetve a menedzsment a korábbiakhoz képest költséghatékonyabban működik.
Az egymilliárd euró feletti értékkel rendelkező klubok száma az előző kimutatáshoz képest nyolcról tízre nőtt, a szűk elitbe a Juventus és a Tottenham Hotspur került be. A top tízben hat angol klub található, viszont egyedül a spanyol élvonal képviselteti magát két olyan csapattal, amelynek “vállalati értéke” meghaladja a kétmilliárd eurót.
Érdekesség, hogy a jelentés a 2014/15 és 2015/16 közötti időszak adatait összegezte, amikor negyedik és ötödik helyen végzett a Manchester United.