A Nielsen piackutató 55 országban végzett felmérésben a legtöbben (24 százalék) a brazilok végső győzelmére tippeltek, majd Spanyolország (15) és Németország (14) következik a sorban. A magyaroknál 29 százalékkal vezetnek a brazilok a spanyolok (13) és a németek (12), valamint az angolok (11) előtt.
Ugyanakkor az európai futballnagyhatalmaknak számító országokban a megkérdezettek már sokkal inkább saját válogatottjuk felé hajlottak. Spanyolországban 65, Olaszországban 45, Németországban 40, Hollandiában 39, Franciaországban pedig a megkérdezettek 28 százaléka gondolja úgy, hogy övék lesz az aranyérem.
Amíg Magyarországon csak minden negyedik megkérdezett (24 százalék) kedveli a labdarúgást, addig a kontinensen minden harmadik (35). Az arány Európában Portugáliában (60 százalék) és Spanyolországban (53) a legnagyobb.
Európában is legtöbben az élő tévé-közvetítéseken követik figyelemmel majd a vb-t, ez teszi a válaszadók 86 százaléka. Összefoglalókat 59 százalék néz, újságból 42 százalék tájékozódik, és rádióból 30 százalék. Magyarországon a rádiót csak 16 százalék hallgatja a vb-vel kapcsolatos információk végett.
Abban is nagy az egyetértés a különböző szurkolók körében, hogy be kellene vezetni a videóbírót: Magyarországon ezt 69 százalék gondolja így, míg az európai arány 72 százalék.