Amikor a jelenleg 23 éves kosaras 2018-ban Dallasba szerződött a Real Madridtól, akkor engedélyt adott édesanyjának, Mirjam Poterbinnek, hogy a nevét védjegyként jegyeztesse be.
A „Luka Doncic 7” nevet hivatalosan 2020 januárjában jegyezték be, de másfél évvel később, 2021 júliusában a kosaras írásban értesítette édesanyját arról, hogy a továbbiakban nem járul hozzá a védjegy használatához, mert szülői segítség nélkül szeretne boldogulni.
2021 szeptemberében – körülbelül egy hónappal azután, hogy aláírta történelmi, 207 millió dolláros szerződésének meghosszabbítását a Mavericksszel – a sportoló bemutatta új márkáját, amely nevének kezdőbetűiből és a 77-es mezszámból áll.
New @luka7doncic logo coming soon 👀 pic.twitter.com/tiQKH8nw9E
— B/R Kicks (@brkicks) September 4, 2021
Cége, a Luka99 Inc. kétszer is kérte a „Luka Doncic” védjegybejegyzést, de azt az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) visszautasította, mondván nagyon hasonlít az édesanyja által bitorolt névhez.
Doncic ezért kedden kérelmet nyújtott be annak érdekében, hogy a USPTO törölje a korábbi védjegyet, írta a Dallas Morning News.
A szlovén Delo.si portálnak nyilatkozó ügyvéd és sportjogi szakértő, Blaz Tomazin Bolcar azt mondta, ha a védjegy bejegyzésének alapja az volt, hogy Doncić az amerikai jog szerint még kiskorúnak számított, amikor az NBA-be igazolt, ezért anyja jogi képviselőjeként vette át a tulajdonjogot, akkor a helyzet egyértelmű és gyorsabban megoldódik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tomaz Ambrozic sportmarketing-szakértő szerint érthető a kosaras törekvése.
„A legjobb szlovén kosárlabdázó nevét és vezetéknevét viselő márka szinte biztos, hogy a valaha volt legerősebb Szlovéniában. Szerintem globálisan jobban ismert, mint a Gorenje, így a jelenlegi értékénél több a benne rejlő potenciál, vagyis az a jövőbeli profit, amelyre a márka jogainak tulajdonosa üzleti szempontból még számíthat.”