Sport

Saját édesanyját is beperelte az NBA sztárkosarasa

Amerikai sajtóértesülések szerint elképzelhető, hogy a Dallas Mavericks szlovén sztárja, a jelenleg a férfi kosárlabda Európa-bajnokságon szereplő Luka Doncic bepereli a saját édesanyját, hogy visszaszerezze az irányítást a nevét viselő márka felett.

Amikor a jelenleg 23 éves kosaras 2018-ban Dallasba szerződött a Real Madridtól, akkor engedélyt adott édesanyjának, Mirjam Poterbinnek, hogy a nevét védjegyként jegyeztesse be.

Kapcsolódó
„Lehet, hogy nem nyertünk, de küzdöttünk” – 35 pontos vereséggel búcsúzott az Eb-től a kosárválogatott
A továbbjutásról már lemaradt magyar férfi kosárlabda-válogatott kiütéses vereséget szenvedett a házigazda német csapattól szerdán az Európa-bajnokság

A „Luka Doncic 7” nevet hivatalosan 2020 januárjában jegyezték be, de másfél évvel később, 2021 júliusában a kosaras írásban értesítette édesanyját arról, hogy a továbbiakban nem járul hozzá a védjegy használatához, mert szülői segítség nélkül szeretne boldogulni.

2021 szeptemberében – körülbelül egy hónappal azután, hogy aláírta történelmi, 207 millió dolláros szerződésének meghosszabbítását a Mavericksszel – a sportoló bemutatta új márkáját, amely nevének kezdőbetűiből és a 77-es mezszámból áll.

Cége, a Luka99 Inc. kétszer is kérte a „Luka Doncic” védjegybejegyzést, de azt az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala (USPTO) visszautasította, mondván nagyon hasonlít az édesanyja által bitorolt névhez.

Doncic ezért kedden kérelmet nyújtott be annak érdekében, hogy a USPTO törölje a korábbi védjegyet, írta a Dallas Morning News.

A szlovén Delo.si portálnak nyilatkozó ügyvéd és sportjogi szakértő, Blaz Tomazin Bolcar azt mondta, ha a védjegy bejegyzésének alapja az volt, hogy Doncić az amerikai jog szerint még kiskorúnak számított, amikor az NBA-be igazolt, ezért anyja jogi képviselőjeként vette át a tulajdonjogot, akkor a helyzet egyértelmű és gyorsabban megoldódik.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

@mirjampoterbin által megosztott bejegyzés

Tomaz Ambrozic sportmarketing-szakértő szerint érthető a kosaras törekvése.

„A legjobb szlovén kosárlabdázó nevét és vezetéknevét viselő márka szinte biztos, hogy a valaha volt legerősebb Szlovéniában. Szerintem globálisan jobban ismert, mint a Gorenje, így a jelenlegi értékénél több a benne rejlő potenciál, vagyis az a jövőbeli profit, amelyre a márka jogainak tulajdonosa üzleti szempontból még számíthat.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik