Kedden jelentették be, hogy a kiemelt partnerségi megállapodást kötött egymással az OMV és Michelisz Norbert, a magyar autósport történetének első világbajnoki érmese. A 33 éves sportoló tavaly a túraautó-világbajnokságon lett ezüstérmes.
Az eseményen Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója azt mondta, a cég számára a legfőbb értéket a minőség, a folyamatos fejlődés, a küzdeni tudás és a magas szintű motiváció jelenti, épp ezért esett a választásuk Micheliszre. Részletekbe nem kívánt belemenni a szerződés tartalmát és a hosszát illetően, annyit tudtunk meg, hogy a megállapodás hosszú távú, anyagi és tankolási juttatásokat foglal magába. Balogh azt viszont megjegyezte, hogy teljesítménybeli elvárásuk nincs a pilóta felé, mivel az újonnan induló WTCR sorozatban megtippelhetetlenek az erőviszonyok.
Más kérdés, hogy például Michelisz Norbert is a Hyundai versenyzője, ők közvetítik ki az olasz BRC Racing Teamhez, ahol Gabriele Tarquini lesz majd a csapattársa. Michelisz csak utólag tudta meg, hogy a rutinos olasz javasolta őt a Hyundainak.
Mindenképpen pozitívak az első benyomásaim az autóról. Az első tapasztalatom még tavaly, csapatvezetőként volt és letaglózó volt a fölényük. Utólag foglalkoztatott a gondolat, hogy ha a WTCC vált az új szabályrendszerre, akkor a Hyundai mennyire tudja átmenteni ezt a fölényt. Az első tesztek alapján nagyon meggyőzőnek tűnik az autó
– mondta Michelisz Norbert a Hyundai i30 N TCR versenyautóról.
Attól fél egy kicsit, hogy ha nagyon jó a kocsi, akkor komoly büntetések jöhetnek. Idén már nem csak a márkát büntetik, hanem külön a pilótákat is, ez pedig elég komoly többletsúlyt jelenthet egy-egy versenyre. Michelisz szerint nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy jó vagy rossz ez a rendszer, mert annak megvan a haszna, hogy így a csapatok nem költenek eszetlenül a fejlesztésekre, mert egy idő után már nem éri meg az a pár századmásodpercnyi különbség a büntetésekkel. Viszont azt a versenyzőt sújtja az ítélet, aki eredményes.
Nem igazságos, de jól működő rendszer.
A túraautó-vb tavaly a végletekig kiélezett küzdelmet hozott, csak az utolsó versenyhétvégén dőlt el a világbajnoki cím, melyet végül a volvós Thed Björk nyert. Michelisz szerint idén sem lesz másképp, már csak a pontozási és a büntetőrendszer miatt sem. Nem lesz olyan versenyző, aki annyira ki tudna emelkedni a mezőnyből, hogy a szezonzáró makaói futamok előtt világbajnok legyen.
Én azt érzem, hogy azok a rutinos versenyzők fogják ezt a bajnokságot megnyerni, akik az előző évtizedben versenyeztek. Yvan Müllert várom nagyon erősnek. Monzában teszteltek ők is, azt láttam, hogy nagyon meggyőzően teljesített. De természetesen én is a lehető legjobb eredményre törekszem és úgy érzem, a Hyundai partner ebben
– mondta Michelisz, aki kérdésre azt is elmondta: nem zárja ki, hogy a későbbiekben ralizzon, nagyon megkedvelte a sportágat, ami gyerekkorában is az egyik kedvence volt. Attól sem zárkózik el, hogy akár a WTCR mellett is kipróbáljon valamilyen más sorozatot. A kérdés az, hogy a gyártó erre mennyire nyitott.
A World Touring Car Cup 2018-as szezonja – 26 állandó indulóval – Marokkóban rajtol majd április 7-8-án, ott már lesznek súlybüntetések az előzetesen elvégzett tesztek alapján. Kilenc állomásból áll majd az idény, a második versenyhétvége a Hungaroringen lesz április 29-én. A zárás majd a makaói pályán lesz november 17-18-án.
Bár felmerült, hogy Michelisz csapata, a tavaly a TCR-ben győztes M1RA is elindul, mégsem vállalták, nem akarták fél gőzzel csinálni a sorozatot. Ők a TCR Európa-kupában versenyeznek majd.
Nyitókép: NOGUCHI PORTER NOVELLI