Szerdán ülésezett a Motorsport Világtanács, majd a találkozó után hivatalosan is bejelentette a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hogy
Az FIA két évre vette meg a TCR szellemi tulajdonát képző szabályrendszert, a bejelentés része azonban néhány rögzített szabály is:
- csak privát csapatok nevezhetnek majd, vagyis megszűnik a gyártói jelenlét
- csapatonként minimum két autót kell nevezni, ennek az indulási díja 150 ezer euró, amely óriási áremelkedés a 2017-es 78 ezres nevezési díjhoz képest (aurónként 39 ezer euró)
- maximum 26 autó indulhat a szezonban, de minden hétvégén a szériát promotáló Eurosport Events két szabadkártyás indulót nevezhet saját döntésből
- a ballasztsúly-rendszere a TCR-ban megszokott lesz, vagyis a teljesítmény alapján egyenlítik ki az autókat (a plusz súlyt az előző verseny legsikeresebb pilótái kapják majd)
- csak az FIA által kiadott WTCR útlevelet megkapó kocsikkal lehet majd indulni
A hivatalos versenynaptárat, üzemanyag- és gumiszállítók névsora még várat magára, valamint arról is cikkeztek a sajtóban az elmúlt hetekben, hogy két futam helyett háromfutamos bővítik a versenyhétvégéket és erről sem tájékoztatott a FIA. A név viszont biztosan WTCR-re változik.
Michelisz Norbertnek komoly feladata lesz kitalálni, hogyan tovább, mivel WTCC-ben ezüstérmet nyert 2017-ben, míg a TCR sorozatban saját csapata, a M1RA lett bajnok.