Sport

Döcögve indul Hosszú Katinka biznisze

Úszónőnk karrierjében elért arra a szintre, hogy egyszerre képes több helyen is jelen lenni. A márkaneve mindenképp. Merthogy miközben a nagyvilágban nyeri az aranyakat, addig itthon, az Iron Lady távollétében is dolgozik.

Magyarországon Hosszú Katinka az első, és eddig egyetlen sportoló, aki nemcsak sportol, nemcsak az államtól és a szponzoroktól várja a támogatást, hanem tesz is azért, hogy eredményeit, országos ismertségét, az üzleti életben, piaci alapon is pénzre váltsa; a Playersroom áruházláncban egy hete lehet vásárolni az Iron Lady márkanév alatt bevezetett baseballsapkáit és motivációs karkötőit.

Ezért is voltunk kíváncsiak arra:

  • Milyen sikerre vezethet ez az úttörő vállalkozás a parányi magyar piacon?
  • Hosszúnak és menedzsmentjének sikerül-e kitörnie a szocializmusból ránk ragadt és a mai napig egyazon módon működő állami sportfinanszírozási rendszerből?
  • Ki akarnak-e egyáltalán törni, le akarnak-e válni idővel az állami “csecsről”, vagy csak élvezik, kihasználják mindkét, a magyar és az amerikai sportfinanszírozási modell előnyeit?

Az első hét alapján úgy tűnik, a boltokat egyelőre még nem az Iron Lady termékekért rohamozzák meg a vásárlók. Igaz az is, semmilyen kampány nem kísérte a piaci bevezetést. Az Iron Lady termékek csak szimplán felkerültek a polcokra, és az, hogy egyáltalán van ilyen, az úszónő közösségi oldalának hála, mint a népmese, terjed szájról szájra. Információnk szerint az első héten bő száz darabot értékesítettek belőlük országosan, ami bevezető kampány híján teljesen normális.

Arányait tekintve a vásárlók egynegyede vett a 7990 forintos baseballsapkából, míg háromnegyede a 490 forintos motivációs karkötőt választotta.

Ez egy hét alatt megközelítőleg bruttó 250 ezer forint árbevétel.

A hús-vér Hosszú Katinka ezalatt a marseille-i hétvégén három aranyat nyert és nagyságrenddel több pénzdíjat zsebelt be. Pénteken, az úszók Golden Tour elnevezésű, pénzdíjas franciaországi sorozatának harmadik, utolsó előtti állomásán 400 vegyesen megdöntötte saját, 2009-ben még “cápadresszben” úszott, így hetedik éve fennálló Európa-csúcsát (4:29,89 az új rekord), 200 vegyesen, és 200 háton is a legjobb lett, míg 200 pillangón és 100 háton harmadik.

Az első helyért 5000 eurót fizettek a rendezők, a másodikért 3000-et, míg a bronzért 2000-et, ami azt jelenti, Katinka Marseille-ben tizenkilencezer eurót kasszírozott. Mivel pontszámai alapján a kétnapos versenyt is megnyerte, további hétezer euró bónuszt kapott, azaz összesen huszonhatezer eurót, megközelítőleg nyolcmillió forintot úszott össze két nap alatt.

Az úszás jobb üzletnek tűnik. Egyelőre.

Golden Tour 2016, állás három verseny után:

Nők: Pont
1 HOSSZU KATINKA 144
2 BONNET Charlotte 72
3 VERRASZTO Evelin 59
4 MARTIN Adeline 37
4 WATTEL Marie 37
6 GARDELL Stina 35
7 BALMY Coralie 34
8 HEEMSKERK Femke 33
Férfiak
1 VERRASZTO DAVID 97
2 STRAVIUS Jérémy 78
3 METELLA Mehdy 52
4 DIENER Christian 41
5 DESPLANCHES Jeremy 39
5 KOCH Marco 39
7 FELDWEHR Hendrik 38
8 SJODIN Simon 37

A Golden Tour negyedik versenyére május 22-24 közt, Nancyban kerül sor.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik