Nem tisztünk vitatkozni, mert a világon minden olyan listázás, amely nem objektíven mérhető tények mentén készül, az minimum vitaalap. Mi nem is vitatkozunk a Forbes magazin magyar kiadása által készített huszonötös listával, csak közöljük: Hosszú Katinka, Gyurta Dániel, Görbicz Anita a hármas befutó.
Amúgy a szerkesztők 60 százalékban a 2014-es sporteredmények, 40 százalékban a sportolóban rejlő üzleti lehetőségek figyelembevételével határoztak meg a sorrendet. Utóbbiba az tartozik, hogy mennyire tudatosan építik márkájukat, milyen szponzorok támogatják őket, mennyit és hol szerepelnek a médiában, hogyan kezelik a nyilvánosságot.
Kétségtelenül fontos szempont volt a sportoló üzleti szemlélete és a marketingértéke, ki hogyan jelenik meg a különböző médiafelületeken. Vizsgálták azt is, a 18 és 49 éves korosztályban mennyire ismertek a felsoroltak, továbbá üzleti szempontból tán a legfontosabbat, a sportoló mennyire van pozitív hatással egy adott termék értékesítésére.
Hosszú Katinka, aki tavaly a világon első úszóként érte el az egy millió dolláros összdíjazást első helye valóban megkérdőjelezhetetlennek tűnik mindezek alapján. Ne felejtsük el, az ő márkaépítése minimum közös munka férjével, Shane Tusuppal. A többin tessék vitatkozni!