Sport
Mark-Webber(960x640)(1).jpg (mark webber, )

Horrorisztikus balesetek éve volt 2013

Hamzók Gotfrid
Hamzók Gotfrid

2013. 12. 26. 10:00

Bár számos komoly ütközés és baleset történt idén a versenypályákon, a legtöbb esetben, elképesztő módon kisebb karcolásokkal megúszták az esetet a pilóták. Lássuk a legijesztőbbeket.

Ha a ralibalesetek szóba kerülnek, 2013 egyik főszereplője Robert Kubica,  a korábbi Forma-1-es pilóta volt. A lengyel ugyanis sorra törte autóit, kis túlzással hétről hétre roncstelepre küldött egy gépet.

A ralihoz hasonlóan a Nascar-sorozat sem veszélytelen, hiszen 2013-ban nem egy komoly ütközés történt a tengerentúlon. Listánkra egy igazán látványos videó került fel.

Talladegában Kurt Busch pördült meg a levegőben, majd egy másik autó tetejére érkezett, így tömegbaleset lett a jelent vége.

Szintén Amerika, ám ezúttal egy Porsche-verseny a helyszín: az ütközés után az egyik autó felrepült a levegőbe, majd a gumifalon pattogni kezdett, végül megállt azok tetején. Mindezt úgy, hogy alig pár méterre figyelték az esetet a pályabírók.

A japán Shigeru Terajima bár komoly sérülésekkel került kórházba, miután csúnyán összetörte magát és Ferrariját, de szerencsére nem volt életveszélyes állapotban a pilóta.

Motorral is nagyot lehet zakózni, ezt bizonyítja a következő videó is. A Moto2-ben Axel Pons bukott motorjával, majd a mögötte haladók közül többen is nekiütköztek. Szerencsére komoly sérülés nélkül megúszta mindenki az esetet.

A Forma-1-es Német Nagydíjon nem az a kimondottan versenybaleset történt, ugyanis a boxutcában az egyik operatőr sérült meg, miután Mark Webber autójáról lerepült a bal hátsó kerék.

Az Aussie Racing Cars sorozat egyik betétfutamán Brendan Tuck brutális balesetet szenvedett: autójával a falnak ütközött, majd megszámolni sem lehet, hányszor pördült meg a levegőben. Az autóból szinte semmi sem maradt, Tuck pedig kisebb sérülésekkel megúszta a bukást.

Az IndyCar-sorozat houstoni futamán Sato Takuma és Dario Franchitti kereke összeért, ezért a brit autója a kerítésbe repült. Franchittit hordágyon szállították el, bokatöréssel, bordasérüléssel és agyrázkódással kezelték, majd kiderült, abba kell hagynia az autóversenyzést. Ráadásul az összetört gép darabjai a közönségbe vágódtak, tizenegy nézőt kellett ellátni a pálya szélén.

A következő videón látható raliautó szinte irányváltás nélkül csapódott a betonkorlátba, majd azon átbukva egy folyóba zuhant. Persze itt sem maradt túl sok a versenyautóból, de a benne ülők ép bőrrel megúszták az esést.

Végül keretet adva cikkünknek, ismét egy Kubica-balesetet idézünk fel 2013-ból: a lengyel Eb-futam tesztjén a szántásban kötött ki, ott pedig belehajtott egy tehéncsordába.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Kecskemét, 2017. szeptember 21.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b) és Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója (az autóban) a Mercedes-Benz gyár összeszerelő üzemében Kecskeméten 2017. szeptember 21-én. Ezen a napon letették az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő új képzési központ alapkövét.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.