Ismeri a Hungaroringet? Egyáltalán, járt már Magyarországon?
– Még nem, most vagyok itt először, de meg kell mondjam, nagyon szép fővárosuk van! Reggel az egyik tévéműsorban kezdtem, utána elmentünk egy háromórás városnézésre Eric Neve-vel [a Chevrolet csapatfőnöke] és Alainnal [Menu, Muller csapattársa]. A pályáról nem sokat tudok, még nem jártam a Hungaroringen.
Szimulátoron sem próbálta még ki a pályát?
– Viccel? Nagyon rossz vagyok ezekben a számítógépes játékokban, általában a harmadik kanyarban odacsapom az autómat! Ilyenkor a fiamat szoktam megkérni, menjen néhány kört, és figyelem hogy csinálja. Múlt hétvégén Angliában jártam, és a versenymérnököm átküldött e-mailben egy linket, amiben a tavalyi LMS-futamon készült belső kamerás
felvételek voltak. Azokat tanulmányoztam, de az igazi vezetést nem helyettesíti semmit.
Ahogy láthatja, Michelisz Norbert körül nagy a felhajtás, rengeteg szurkolója van. Mit gondol, meddig juthat el a túraautós mezőnyben?
– Norbert nagyon ügyes, tehetséges srác. Még nem olyan tapasztalt, mint Alain, vagy én, de ez idővel jönni fog. Ha továbbra is olyan alaposan, kitartóan készül fel a versenyekre, mint eddig, akkor két, legfeljebb három éven belül benne lehet a legjobb háromban. Nincs egyetlen, nagy titok: több dolognak kell egyszerre stimmelnie ahhoz, hogy áttörést érjen el.
Meglepte, hogy a Zengő-istálló tavaly privátcsapatként versenyt tudott nyerni Makaóban?
– Először is, ők csak a nevükben privát indulók. Michelisz versenymérnöke és a főszerelője tavaly a SEAT gyári csapatától jött. Makaóban az is közrejátszott a győzelmében, hogy a második futamra megfordítják az első futam első nyolc helyezettjének sorrendjét, így Norbert elölről rajtolhatott. Ha majd úgy tud versenyt nyerni, hogy megszerzi a pole pozíciót és végig vezet, az lesz az igazi győzelem. Norbert még nem tart ott, de hamarosan odaérhet.
Önnek is akadnak azért rajongói Magyarországon?
– Nagyon érdekes, mert ma reggel, miután kijöttem a tévéstúdióból, két üzenetet is kaptam a Facebook-oldalamra, magyar rajongóimtól. Üdvözöltek Magyarországon és sok sikert kívántak a hétvégére. Nagyon kedves tőlük.
Három nagyon gyors pilóta versenyez a Chevrolet-nél: ön, Alain Menu és Rob Huff, utóbbi idén már négy futamot nyert. Nő a feszültség?
– Amikor három csapattárs a világbajnoki címért küzd, mindig lesz feszültség közöttük. De eddig tudtam kezelni a nyomást. Nyilvánvaló, hogy nem fogunk együtt elmenni vakációra, de azért együtt tudunk működni a csapat érdekében.
Ön korábban többször megnyerte az Andros Trophyt. Melyik nehezebb, a jégralizás, vagy a túrakocsi-versenyzés?
– Nehezen tudnám megmondani. Tudja, én már annyi mindent csináltam, indultam a Dakaron, Le Mans-ban, jégraliztam, idén részt vettem a Francia-ralin. Mindegyik teljesen más. Egy biztos, mindegyikre alaposan fel kell készülni, fejben és fizikailag egyaránt.
A WTCC-ben idén bevezették az 1,6-os turbómotorokat. Melyiket kedveli jobban, a turbókat, vagy a régebbi, benzines autókat?
– Ezt a kérdést nem nekem kell megválaszolnom, nem foglalkozom ezzel. Ha rajtam múlna, egészen más technikai szabályok lennének, de ez már sportpolitika, amibe nem szeretnék belemenni. Én olyan autót fogok vezetni, azzal próbálok nyerni, amit a csapat alám ad.