“Voltak ma gondok” – nyilatkozta a csapattól az MTI-hez eljuttatott közleményben a 2007-ben a 125 kcm-ben világbajnok versenyző. “Először a kisorsolt blokk nem működött megfelelően, ezt nagy nehezen megoldották a hondások. Utána a motor eleje kezdett el a kanyarok közben pattogni, így csak lassabban tudtam a kanyarokat bevenni. Holnap azon leszünk, hogy megoldást találjunk erre a problémára, mert csak így tudunk továbblépni. Rengeteg munka vár még ránk, hogy minden rendben legyen a szezonnyitóra.”
A keddi gyakorlás során először a telemetria rendszer okozott gyújtás-problémákat. Ekkor a box megtelt a Honda szakembereivel, akik először a kisorsolt motorblokk meghibásodására gyanakodtak, majd rájöttek, hogy a kötelezően használatos adatrögzítő rendszer egyik csatornája zavarja a gyújtás elektronikát. Segítségüknek köszönhetően enyhülni látszottak a gondok – hiszen Talmácsinak sikerült néhány jó kört motoroznia, körideje egyre javult – de még korántsem értek véget.
Ezt követően ugyanis a motor elejének folytonos pattogása okozott fejtörést a szerelőknek. Bármennyire is szerette volna, Talmácsi a kanyarok közben nem tudott kellő sebességet elérni, mert egy bizonyos dőlési szög után erős pattogásba kezdett az első futómű. Több beállítási verziót is kipróbáltak, de nem sikerült túljutni a problémán.
A magyar motoros negyvennyolc kört teljesített a második tesztnapon, és a gondok ellenére is sikerült lényegesen jobb időt motoroznia a hétfőihez képest. A mostani legjobbja 1:38.512 p volt, ezzel a tizenhatodik helyen zárt. Csapattársa, az olasz Andrea Iannone is hasonló cipőben járt: az ő leggyorsabb köre 1:39.999 volt, ami a harmincegyedik helyet jelentette számára a nap végén.
Talmácsi 2007-ben éppen a valenciai pályán lett a 125 kcm-es kategóriában világbajnok.
A 18 futamos vb április 11-én, a Katari Nagydíjjal rajtol.