A kiírás követelményrendszere nem volt egyszerű: a gépeknek a hangsebesség 85%-át el kell érniük, egyetlen tankolásnak elegendőnek kell lennie több mint 11 ezer kilométerre, és 22-45 tonna közötti terhet kell bírniuk, legyen szó rakományról vagy utasokról.
A galériában megtekinthető gépek látványosan különböző megoldásokat jelentenek ugyanarra a problémára. Ráadásul a tervező csapatok mintha elfelejtették volna, hogy melyik cégnek dolgoznak, ugyanis a Lockheed Martin koncepciója első ránézésre Northropnak tűnik, a Northrop a Boeing szárnyaival bír, a Boeing pedig a Lockheed eddigijeire hajaz.
De ez mindegy is, ha a következő szűk 15 év valóban elegendő lesz eljutni a gyártásig, ráadásul a fent említett követelményeknek megfelelően.
AJÁNLOTT LINKEK:
Ezzel fogunk repülni 2025-ben a NASA szerint – angolul (Gizmodo)