Light

Mikróban robbantott tojás

Egy amerikai gyorsétterem-láncolat hirdetésében különböző tárgyak durrannak szét lassítva. Ilyen a rombolás esztétikája?

Ismert reklámfogás valami ellen kampányolni, azaz amikor nem azt mutatják meg a népszerűsítendő termék, szolgáltatás, intézmény, párt, személy, stb. kapcsán, hogy milyen, hanem azt, hogy milyen nem.

Bár ideillő szójátékkal élve egy-egy üdítő példától eltekintve – lásd a Coca-Cola és a Pepsi háborúját – a jelenség itthon és külföldön egyaránt inkább a politikai marketingre jellemző, a kereskedelem és vendéglátás területén is találkozhatunk hasonlóval.

Az USA egyik déli tagállama, Georgia fővárosa, Atlanta a székhelye a Moe’s Southwest Grill nevű hálózatnak, ami étkezdéiben tex-mex stílusú fogásokat kínál. Tehát a texasi és mexikói gyökerű konyha grillétkeit és egyéb hagyományos harapnivalóit lehet ezekben fogyasztani: burritót, nachót, quesadillát.

Azt illusztrálandó, hogy mindent frissen készítenek, illetve hogy az általuk természetesen nem használt mikrohullámok az azokkal működő sütőkben mindent szétrombolnak, a fenti szpotot osztották meg a világhálón. Persze az egész nagyon látványos, és értjük is az üzenetet, de egy kicsit csalókának, erősebben fogalmazva hamisnak tartjuk az érvelést.

Hiszen teljesen őszintén, vajon épelméjű ember betenne alufóliát, abba csomagolt innivalót, villanykörtét, pezsgőt üvegestül, görögdinnyét, nyers tojást héjastul, meg még, ki tudja mit az ilyen készülékekbe? Vagy mindezt tálalják a Moe’s kajáldáiban, frissen grillezve, ebben a sorrendben?

Egyvalamivel azonban tökéletes mértékben egyet tudunk érteni, mégpedig a kezdő figyelemfelhívással.

Soha, senki, semmilyen körülmények között ne próbálja ki otthon, vagy bárhol máshol a látottakat! Különösen, ha szeretne látni, szagolni, hallani, tapintani, beszélni és lélegezni a továbbiakban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik