Előre a múltba
Túljut a mélyponton a vegyipar - bizakodott mindenki, és valóban, a termelési adatokat figyelve, kiváló évet zárt 2000-ben az ágazat, amelynek életét botrányok is színesítették.
Világverseny
Az egyre több szereplős, reálértékben változatlan belföldi gyógyszerpiacról a hazai gyártók fokozatosan kiszorulnak, így jövedelmezőségüket csak a bővülő export révén tarthatják fenn.
Törvénytől sújtva
Minden bizonnyal a dohányiparnak van az egyik legerősebb lobbija Magyarországon. Ez az állítás azonban 2000 végén megingott, hiszen az új reklámtörvény sebtében elfogadott kedvezőtlen paragrafusait nem sikerült megvétózni.
Francia forradalom
Kicsit lassabb iramban, de 2000-ben is gyarapodott a hazai gépjárműpiac. A csúcs öt-hat év múlva várható, 200 ezer eladott új gépkocsival.
Pörög a motor
A magyarországi járműiparon belül, a kész gépkocsik előtt, a különböző fődarabok - motorok, hengerfejek és sebességváltók - gyártása viszi a prímet.
Vihar előtt?
A tavalyi statisztikák a gép- és elektronikai ipar csillagának további felívelését tükrözik, de 2001-ben már viharfelhők is megjelentek az égen. Ráadásul a mélyebb strukturális problémák alig enyhültek.
A nagy koppanás
Az év végi pezsgőbontáskor a hazai brókercégek egy kidurrant tőkepiaci "lufival" a kezükben álldogáltak a parketten. Már amelyik talpon maradt addig...
Mozgásban
Zaklatott évet tudhat maga mögött a magyarországi médiapiac: per, váratlan törvénymódosítás, politikai harcok és tulajdonosváltások formálták a szektor működését.
Hullámzó háló
Az internetgazdaság tekintetében Magyarország valamivel az unió sereghajtói mögött kullog. A tavalyi év számtalan csődtől és néhány sikeres kezdeményezéstől volt hangos.
Hódító úton
Egyre többet költünk informatikára, ám az erre fordított kiadás még mindig alig egytizede az uniós átlagnak. A tavalyi év nagy hozadéka, hogy jelentősen javult az informatika megítélése a vállalatok körében.
Bankok és szakosított hitelintézetek toplistája, 2000. (millió forint) Rangsor Bank Mérlegfőösszeg Adózott eredmény 2000. 1999. Rank Bank Balance-sheet total Profit after tax 1. 1. OTP Bank 2 077 139 38 600 2. 2. Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) 805 155 8 089 3. 3. CIB Bank (CIB) 683 789 9 825 4. 4. Kereskedelmi és Hitelbank [...]
Az elektronikus kereskedelem és a tartalomszolgáltatás fejlődésével, a fogyasztói/látogatói elvárások ezzel párhuzamos emelkedésével Magyarországon is egyre nagyobb kockázatot jelent az internetes stratégia kialakítása. Köztudott, hogy a fogyasztók a legkiterjedtebb döntési szabadsággal az interneten rendelkeznek, hiszen egyetlen kattintással búcsút mondhatnak a nekik nem tetsző tartalomnak, vagy szolgáltatásnak, hogy azután soha többé ne térjenek vissza. Az Internet [...]
A 2000-es év világszerte a kiélezett várakozások és a csalódások éve volt, nemcsak az e-commerce, de a mobil Internet vonatkozásában is. A WAP technológia (és a hagyományos GSM hálózatok) kínálta lehetőségekhez túlzott elvárásokkal forduló felhasználók lassú, nehezen kezelhető szolgáltatással küszködtek, igencsak borsos árakon. Az Internet-szörfözésre alkalmasként beharangozott technológia látványos bukását csak az európai mobil társaságok még lá
The European Citizens Network The Problem Citizens are increasingly well educated and informed, yet are still treated as left aside by political élites. This is the paradox of modern western democratic political systems. In elections, citizens are expected to choose between institutionalised and outdated ideologies. In referenda, they can answer yes or no to complicated [...]
Az ECOSTAT Gazdaságelemző és Informatikai Intézet széles körű projekt keretében vizsgálta a hazai kis- és középvállalkozások helyzetét, várakozásait, fejlődési kilátásait, a modernizációt segítő és korlátozó tényezőket. A kutatás alapvető információs bázisa a nemzetközi tapasztalatok hasznosításával és adaptálásával kidolgozott, „survey” típusú kérdőív volt, amely a kis- és középvállalatok (KKV-k) 2001. évi műszaki-gazdasági várakozásait tudakolta.
Hallott Ön arról, hogy a magyar kormány megpályázza a 2012-es olimpia rendezési jogát? százalék igen 89 nem 11 Ön támogatja vagy nem támogatja a kormánynak ezt a kezdeményezését? (%) összesen iskolai végzettség településtípus alapfokú középfokú felsőfokú Budapest vidéki város község támogatja 49 53 50 40 37 50 56 nem támogatja 51 47 50 60 63 [...]
A Reader’s Digest tanulmányának legérdekesebb eredményeiForrás: Reader’s Digest European Trusted Brands 2000Reader’s Digest Eurodata 1990.Based on national population profiles A VEZETŐ NYOLC MÁRKA EURÓPÁBAN Márkanév Hány országban nyert? Termékkategória Nokia 18 mobiltelefon Sony 15 hifi/audio Nivea 15 kozmetikai szer Canon 14 fényképezőgép Colgate 14 fogkrém IBM 11 számítógép Ariel 8 mosószer LOreal 8 hajápolás [...]