Poszt ITT

Feléd fonódik a hálám, István, köszönöm!

Következzék a történelem első olyan hálálkodása, ami praktikus információkat is tartalmaz a szombat hajnalban útrakelőknek. Éljen soká István, éljen a budai fonódó villamos!!!

Mottó:

Bűvkörödbe, ég leánya,
ittas szívünk vágyva lép.
Újra fonjuk szent kötésed,
mit szokásunk szétszabott,
egy-testvér lesz minden ember,
hol te szárnyad nyugtatod.

(Friedrich Schiller: Örömóda, ford. Rónay György)

KÖSZÖNÖM, ISTVÁN!

Köszönöm!

Forrás: Facebook/ BKK
Forrás: Facebook/ BKK

Egy végtelenül hosszú, sötét és zord éjszaka választott el engem, és sok más honpolgárt e cikk tegnap esti megírásakor attól az élménytől, hogy először robogjunk át acélkerekeken Buda dombjain és völgyein. Mint dél-budainak, elképesztő élmény lesz először végigvonatozni a Bem rakparton, befonódni a Frankel León és elsiklani egész a Kolosyig.

Na meg átszállás nélkül bejárni a melóba.

Nem volt egyszerű kör. Jó egy éven át néztem, melyik villamos jön épp a Fehérvárin, az hova fog vinni, mert hetente változott a végállomás. A Széll Kálmánon vagy a Clark Ádámon tuti át kellett szállni, néha még a Bubit is bevetettem. Sokadmagammal szívtam a port a hajdanvolt Moszkván, miközben szomorúan néztem, hogy zöldül a lomb, érik a gyümölcs, hull a lomb, telepedik a köd, fekszik a sín. De István, hála a te karakán kiállásodnak, végre megkaptam a karácsonyi ajándékom. Így januárban.

Köszönöm, Magyar Kormány!

Nem lett volna persze fonódó villamos, ha a kormány nem karolja fel a projektet és nem simítja el annak útját a hadakozó kerületek, a főváros, na meg az Európai Unió között. Köszönöm, Viktor, hogy segítettél, nélküled még hétfőn is egy óra tíz perc alatt vánszorognék be Óbudára, miközben halott virágok illatát nyögik a fák.

Köszönöm, Európai Unió!

Minthogy a 15,9 milliárd forintos projekt költségeinek oroszlánrészét az Európai Unió állta, nem győzök elég hálaimát mormolni a temlpomban a Jóistennek, na meg a bunyókirálynak, Jean-Claude-nak! És persze köszönöm az EU nettó befizető tagállamainak és az ő adófizetőinek, a számlálatlan sok Hansnak, Jörgnek, Jeanne-nak, Catherine-nek és Ulrikének, akik nem is tudják, milyen jót tettek egy magyar újságíróval és sok ezer honfitársával.

Szombat reggel 4 óra 14 perckor történelmi villamosszerelvény indult el a Vörösvári úttól. Egy 19-es, ami mindörökre megváltoztatta a székesfőváros életét. (Az más kérdés, hogy nincs kész a Clark Ádám tér, és erről át kellett szállni egy másik villamosra a téren.) Sok budai és errefelé járó derék pesti biztosan a könnyeit morzsolgatta. Azokat a sós könnycseppeket, amik a földre hullva azonnal kristályokká fagytak a mínusz 3 fokos hidegben. Mert egy ilyen boldog napon a flaszterre hulló könny is gyönyörűvé dermed.

Adatok

Komolyra fordítva a szót, nagy változások lesznek szombattól a budai közlekedésben. Álljanak itt a főbb paraméterek, az új és a megszűnő járatok:

Forrás: BKK.hu
Forrás: BKK.hu
  • 17-es villamos: meghosszabbított útvonalon, a Margit híd, budai hídfőtől a Széll Kálmán téren, az Alkotás utcán és a Fehérvári úton át a Savoya Parkig közlekedik. Északi végállomása a Bécsi út/ Vörösvári út lesz.
  • 18-as villamos: megszűnik.
  • 19-es villamos: március közepétől – a Clark Ádám téri villamosalagút elkészültével – a dél-budai végállomásától a Batthyány téren át a Bem rakpart–Frankel Leó út–Bécsi úton keresztül a Bécsi út/Vörösvári út végállomásig közlekedik. A Clark Ádám téri munkák elkészültéig a villamos két szakaszon közlekedik a Clark Ádám térig, ahol a Lánchíd alatti alagúton átsétálva másik villamossal lehet továbbutazni. Az északi szakaszon 19-41-es összevont villamos 19-es jelzéssel közlekedik, míg a Kelenföld vasútállomástól 19-es, a Kamaraerdei Ifjúsági Parktól 41-es jelzéssel indulnak a járatok.
  • 33-as busz: menetrendje változik.
  • 41-es villamos: március közepétől – a Clark Ádám téri villamosalagút elkészültével – a dél-budai végállomásától a Batthyány téren át a Bem rakpart–Frankel Leó út–Bécsi úton keresztül a Bécsi út/Vörösvári út végállomásig közlekedik. A Clark Ádám téri munkák elkészültéig a villamos két szakaszon közlekedik a Clark Ádám térig, ahol a Lánchíd alatti alagúton átsétálva másik villamossal lehet továbbutazni. Az északi szakaszon 19-41-es összevont villamos 19-es jelzéssel közlekedik, míg a Kelenföld vasútállomástól 19-es, a Kamaraerdei Ifjúsági Parktól 41-es jelzéssel indulnak a járatok.
  • 47-es villamos: útvonala változatlan marad, menetrendje módosul.
  • 47B villamos: a Kamaraerdei Ifjúsági Park és a Deák Ferenc tér között közlekedik, csak a reggeli csúcs idején.
  • 48-as villamos: nem változik.
  • 49-es villamos: nem változik.
  • 56-os villamos: új járat, Hűvösvölgytől a Krisztina körúton és a Fehérvári úton át a Városház térre jár, csak hétköznap csúcsidőben.
  • 56A villamos: Hűvösvölgy és a Móricz Zsigmond körtér között, a Krisztina körúton át jár hétvégén.
  • 59-es villamos: nem változik.
  • 59A villamos: a Márton Áron tér és a Széll Kálmán tér között jár, de a Széll tér elkészültéig késő este és hajnalban az 59-es jár majd helyette.
  • 59B villamos: Márton Áron tér és Hűvösvölgy között jár majd hétköznap, csúcsidőben.
  • 61-es villamos: Hűvösvölgytől a Móricz Zsigmond körtéren át a Fehérvári út elejéig jár majd, átalakul a menetrendje is.
  • 86-os busz: nem jár többé.
  • 109-es busz: új buszjárat Óbuda, Bogdáni út és a Batthyány tér között.
  • 111-es busz: útvonala meghosszabbodik, a Batthyány tértől a Kolosy téren át Óbuda, Bogdáni útig jár.
  • 133-as busz: hétvégén és késő este is jár majd, meg fog állni a Budafoki út/Karinthy Frigyes út csomópontban is.
  • 160-as busz: útvonala lerövidül: a külső végállomástól az Óbudai rendelőintézetig jár majd.
  • 260-as busz: útvonala lerövidül: a külső végállomástól az Óbudai rendelőintézetig jár majd. A Virágosnyereg útig fixen jár majd, tehát nem Telebuszként. Menetrendje jelentősen változik.
  • 260A busz: útvonala lerövidül: a külső végállomástól az Óbudai rendelőintézetig jár majd. Menetrendje jelentősen változik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik