Ez lehet a kimenetele a beruházó BKV és a kivitelező között zajló tárgyalásoknak, írtuk meg miután kiderült, a Hídépítő Zrt. „túlvállalta magát”, nem tudja határidőre átadni az állomást. Ez viszont – pénzügyileg és időben is – „bedöntheti” a beruházást, amit a főváros nem engedhet meg.
Felmerült már az is: ha a főváros tartani akarja a beruházás összegét és határidejét, szóba jöhet az a változat, hogy egyszerűen kihagyják a Fővám téri állomást. A félkész állomást pedig lehetne hasznosítani akár mélygarázsként, abból úgysincs elég Budapesten. Ezzel megoldódna a gond, megtakarítana a város sok milliárd forintot, ráadásul örülhetnének a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tagjai, valamint az Európai Unió brüsszeli illetékesei is, akik korábban bírálták a túl sűrűn fekvő állomásokat.
A főpolgármester azonban kitart: elismerte, hogy a Hídépítő Rt. a múlt héten írásban is bejelentette, a vállalt 144 hét helyett csak 200 hét alatt tudja elkészíteni a Fővám téri megállót. A főváros kész arra, hogy pályázattal új kivitelezőt keressen, így határidőre megépülhetne az állomás. Hozzátette, hogy szeretne a Hídépítővel megállapodni „és tőle békében elválni ebben az ügyben”. Szerinte a kivitelezőváltás ellenére, más technológiával megoldható, hogy a Fővám téri állomás határidőben fogadni tudja a fúrópajzsokat. Ezzel biztosítható a 4-es metró első szakaszának 2011 közepére tervezett átadási véghatárideje.