A GfK szerint a magyarországi vásárlásokból decemberben egyre nagyobb hányad jut a hipermarketekre – a vásárlási intenzitás ebben az üzlettípusban mintegy 20 százalékkal nő az átlagos havi adatokhoz képest. Az áruházláncok általában ilyenkor realizálják az éves forgalmuk mintegy 25 százalékát.
Ebben az időszakban a kis üzletek és a drogériák forgalma is nő, az előzőnél közel 16 százalékkal, míg az utóbbiaknál mintegy 26 százalékkal.
Az év végén a nagy vásárlási rohamban a hipermarketek árversenye is igen kiélezett és egymást érik az akciók. Az év végi próbavásárlásunk tapasztalatai azt mutatják, hogy a karácsonyi bevásárlókosarakért a pénztáraknál kifizetett végösszegek nem mutatnak nagy különbséget a nagy áruházláncok között, néhány termék árában azonban lehetnek nagy eltérések.