A gyakran ellenérzéseket kiváltó negatív kampány fél éve indult meg az MSZP szélkakaskampányával, amelyet pár hónappal később a baloldali politikusokat bíráló Magyar Vizsla-, illetve a „Bunda”-kampány követett. Manapság a Fidesz szomorú statisztákkal hangol le minket, az MSZP pedig Orbán-mínusz plakátokkal reagált erre. Két hónap múlva kiderül, mennyire voltak hatásosak.
Fűrész Gábor szociológus szerint a negatív kampánnyal szemben létezik egy jellegzetes magyar ellenérzés, amely az államszocializmusban felnőtt generációk politikával kapcsolatos félelmeiből ered. A negatív kampány ugyanis nem más, mint a demokráciában természetes nyilvános kritika, amely az előző rendszerben kemény tiltás alatt volt. A negatív kampánnyal szemben ezért a magyar választók reakciói vegyesek.
A Political Capital elemzői szerint viszont nincs választási csata negatív kampány nélkül. Mint Somogyi Zoltán a Figyelő legfrissebb számában kifejti, hogy az ellentétek kiéleződéséhez bizonyos esetekben valóban hozzájárulhat a negatív kampány – ezzel szemben komoly előnye lehet, hogy sok esetben fokozza az állampolgárok részvételét a politikában. Hozzátették: összességében a negatív kampány a politikai versengésben nem csupán nélkülözhetetlen, de szükségszerű elem is.