Idén, Budapest főúthálózatának több mint 8 százaléka megújul, ami példa nélküli a rendszerváltás óta eltelt években. A városlakók folyamatosan kapják vissza felújított útrészeket, eddig 42 szakaszt adtak át: a többi között az Üllői út négy kilométeres részét, de elkészült a Grassalkovich út, és a Budaörsi úti felüljáró, illetve holnaptól a Bajcsy-Zsilinszky út Nyugati tér és Deák tér közötti szakaszán felújított útfelületen közlekedhetnek majd az autósok, november elejére pedig befejeződik a Szentendrei út rekonstrukciója is.
A budapesti fideszes képviselők mindenféle szakmai alapot és konkrétumot nélkülöző, üres feltételezésekre alapuló kampány-nyilatkozata szerint ma Európában egy közműcsere után évekig várnak a takaró-aszfaltréteg lerakásával. Ez egyszerűen nem igaz. Az útalap tömörítési folyamatát a legkorszerűbb gépek, illetve különböző kötőanyagok segítik, ezért szerencsére nem kell évekig ideiglenes kockakőburkolattal ellátni az útfelületeket, ahogy azt az ellenzéki képviselők javasolják.
A rossz minőségű munkálatokra hozott példák valótlan állítások: úthiba miatt nem bontottak meg egyetlen felújított útfelületet sem.
Budapest érdeke, hogy a minőségi munkával idén felújított utakat, éppen úgy, ahogy a következő években megújuló több száz kilométeres úthálózatot, hosszú éveken keresztül használhassák a fővárosiak.
Vajda Pál
Budapest, 2005. október 25.