Elképzelhető ugyanakkor, hogy a magánosítást követően már „birtokon belülről” tárgyalhat a TriGránit, mint ismert ugyanis, a BA Rt. megszerzéséért – az OTP Bankkal, a Mollal és a Save olasz repülőtér-üzemeltető társasággal közösen – a cég is ringbe szállt. Egy biztos, a BA Rt. majdani új tulajdonosa és annak tervei nagyban befolyásolják a projekt egészét mind üzleti, mind pedig műszaki értelemben – nyilatkozta a lapnak Sokorai István, a projektért felelős Duna Sétány Székház Ingatlanfejlesztő és Hasznosító Kft. ügyvezető igazgatója.
A MÁV Rt a BA Rt.-vel közösen készül a gyorsvasút építésére; erről a napokban szándéknyilatkozatot is aláírtak. A vasúttársaság terveiben ugyanakkor nem szerepel annak a Ferihegy Express Kft.-nek a bevonása, amelyet még 2001-ben a TriGránittal közösen hozott létre – mondta Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese. A cég kihagyását a vasúti vezető az azóta jelentősen megváltozott körülményekkel és azzal magyarázza, hogy ma már teljesen új üzleti modell szükséges
Némileg bonyolítja a helyzetet, hogy időközben a Ferihegy Express Kft. több hatástanulmányt, mérnöki tervet és gazdaságossági számítást is készített a Nyugati pályaudvart a ferihegyi repülőtérrel összekötő gyorsvasútról. Sokorai István tájékoztatása szerint a hatástanulmányokat beadták a gazdasági minisztériumhoz, de érdemi választ nem kaptak.
Potenciális szereplő a történetben a BKV Rt. is, amelynek 2005–2013-as, Podmaniczky Frigyes elnevezésű fejlesztési terve is tartalmazza a ferihegyi gyorsvasút megépítését. Konkrét tervek ugyanakkor még nem készültek – mondták a közlekedési társaság sajtóosztályán. Csak annyi biztos, hogy a főváros kötött pályás megoldásban gondolkodik.