Mobil

Kiderült, hogy mi a legfontosabb tényező, ha új telefont veszünk

Spanyol és chilei kutatók kimutatták, hogy még mindig a külső a lényeg, legalább is okostelefon vásárlásánál mindenképp: statisztikáik szerint az emberek még mindig inkább aszerint választanak telefont, hogy mennyire szép az eszköz, és nem aszerint, hogy mit tud.

Azt hinné az ember, hogy egy okostelefonnál sokat nyom a latban, hogy meddig bírja az aksija, milyen gyors az eszköz, vagy hogy mekkora a tárhelye – valójában viszont még mindig aszerint választunk telefont, hogy melyik a legszebb, legalább is ez derül ki a Sevillai Egyetem és az Észak-Chilei Katolikus Egyetem közös kutatásából. A statisztikák szerint az eszközök felszereltsége és tudása csak másodlagos, a lényeg még mindig a külső, és

inkább vesznek meg az emberek egy kevesebbet tudó telefont, ami szép, mint egy kevésbé tetszetőset, de nagyon okosat.

A felhasználókból nagyobb érzelmi reakciót váltanak ki azok az eszközök, amelyek fizikailag mutatósabbak, mint azok, amelyek inkább a funkcionalitásra mennek rá. Persze a technológiai fejlettség és a funkcionalitás a következő két fontos tényező a vásárlás során, de az első helyre a külsőségek kerültek.

A kutatáshoz a két egyetem 247 brazil és 141 chilei okostelefon-használót kérdezett meg, ami azért nem mondható túl széleskörű mintavételnek, de azért több mint 380 ember véleménye is sokat nyom a latban. Az is lehet, hogy az európai statisztikák teljesen másképp néznének ki, de az biztos, hogy Dél-Amerikában a telefon külseje sokkal fontosabb a vásárlók számára, mint az, hogy mennyit tud a készülék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik