Több felhasználó is jelezte az Apple felé, hogy iPhone XS és XS Max készülékeik nem töltődnek megfelelően, amikor áramforrásra csatlakoztatják azokat, legyen szó Lightning kábelről, vagy nem hivatalos tartozékgyártó töltőjéről. Néhányan azt is tapasztalták, hogy az XS csak azután kezd el töltődni, miután újracsatlakoztatták az Apple által gyártott kábelt, míg másoknál a kijelző felélesztése használt. Rosszabb esetben a kütyü egyáltalán nem ébredt fel, miközben töltötték.
Ha sokáig nem léptem interakcióba a mobillal, nem reagált a csatlakoztatott töltőre. De ha lehúztam róla, visszadugtam és elkezdtem használni, akkor már felismerte a töltőt”
– írta az egyik iPhone XS tulajdonos, de XS Max készülékeknél is tapasztaltak ilyet.
Az Unboxing Therapy csatorna videósai több eszközt is megvizsgáltak, és nagyobb mintán is megnézték, mennyire kiterjedt a probléma: a kütyük változatosan reagáltak, de sok nem működött rendeltetésszerűen. Vélhetően egy szoftveres hibáról van szó, amit az Apple frissítéssel orvosol majd – ám egyelőre hivatalosan még nem reagáltak, valószínűleg épp vizsgálhatják a kellemetlenséget.