Mobil
Eye of a woman in closeup, computer numerical series with Google logo in her eye, Germany

A legfontosabb appokon változtathat a Google

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

újságíró. 2018. 07. 25. 06:10

Korábban a témában:

A Google-nek dolgozó kreatív szakemberek véletlenül közzétettek egy videót, amin az látható, miként képzelik az androidos Google-appok dizájnát a frissített Material Design, azaz „anyagszerű megjelenés” jegyében. A formanyelvet 2014-ben jelentette be a keresőóriás fejlesztői konferenciáján, az elnevezés is arra utal, hogy a digitális anyagnak “élei és felszíne van”. Rácsos elrendezés, letisztult formák, reszponzív effektek jellemzik, árnyékokat és megvilágításokat is használnak, hogy érzékeltessék a mélységet. Először a Google Now-t alakították át ezen elvek alapján, majd következett a cég többi terméke: a Drive, a Dokumentumok, a Chrome böngésző, a YouTube, a Gmail és a Google Térkép.

Idén azonban láthatóan a Material Design is változik, hangsúlyosabb szerepet kap a fehér szín és a kerekített formák.

A koncepciókat bemutató demó láthatóságát azóta privátra állították a készítők, de az Ars Technicának köszönhetően a lényeg megmaradt az utókornak.

A videón a keresőcég olyan meghatározó szolgáltatásai láthatóak új köntösben mobilon, mint a Gmail, a Google Fotó, a Google Drive, sejthető, hogy a webes szolgáltatások kezelőfelülete után a mobilappok dizájnja is frissülhet. A videón azt láthatjuk, hogyan alakult át az idők során a megjelenés egyik fontos eleme, a betűtípus: a régi Product Sans fontból (amit egykor a Google logóhoz is használtak) Google Sans lett, és hogy miként lehet a cég színeit felhasználni különböző elemekhez.

RÉGI ÉS ÚJ? – Forrás: Google Ars Technica

Jól látható az összehasonlítás az appok jelenlegi külseje és az új Material Design-nal megjelenő külső közt: utóbbi sokkal, de sokkal több fehér színt és lekerekített formákat használ. A Gmail például  jellegzetes piros-fehér felületét egy csupa fehér dizájn váltja le, de hasonló irányelvek várhatók a többi szolgáltatásban is.

Az új appdizájn még minden bizonnyal koncepció, és nem biztos, hogy hamarosan a felhasználók elé kerül, de beszédes bizonyítéka annak, hogy a cég új Material Design verziókon dolgozik, szóval valami hasonlót csak láthatunk az elkövetkező hónapokban.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Szerdán lefagy az ország harmada

Kommentek

Closeup of big gold nugget, finance concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.