A világon elsőként a Huawei használta fel önvezető autó irányítására az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát (MI), amit a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatnak be a látogatóknak.
A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei a RoadReader projektje keretében azt tesztelte, hogy a mobiljaikba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipsetük képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni.
A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban lévő képességeket használja, más vezető nélküli autókkal ellenben nem csupán észlelte az akadályokat, hanem meg is értette környezetét – írja a cég közleményében.
A jármű a telefon segítségével
és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben.A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.
A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.